آذربایجان‌غربی سه درجه خنک‌تر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با شمالی شدن جریان های جوی، دمای هوا در آذربایجان‌غربی به طور میانگین سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافت و کمی از گرمای تابستانی کاسته شد.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روند کاهشی دمای هوا طی ۲ روز آینده در استان تداوم دارد و پیش بینی می شود دمای هوا سه تا پنج درجه دیگر هم کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در روز چهارشنبه هفته جاری دوباره روند افزایشی دمای هوا در استان شروع می شود و دمای هوا ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند و این روند تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: همزمان با این کاهش دما، جوی آرام و پایدار در مناطق جنوبی استان حاکم می‌شود اما در مناطق شمالی استان احتمال افزایش ابر و بارش باران پراکنده به ویژه در نوار مرزی شمالی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲۱ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha