معاون شرکت مهندسی ایران: یزد، پیشتاز در اجرای طرح‌های کاهش تنش آبی است

یزد- ایرنا - معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی کشور گفت: استان یزد با اجرای طرح‌های بزرگ آبرسانی، جزو استان‌های پیشتاز در طرح‌های کاهش تنش آبی و اضطراری است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آبفای یزد ،" علیرضا جزء قاسمی" در بازدید از طرح های آبرسانی درحال ساخت استان با اشاره به اینکه کار آبرسانی به ۸۵ روستا در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به پایان رسیده افزود: ۱۱۰ روستای دیگر این استان نیز در اجرای این طرح به آب پایدار می‌رسند.

وی اظهار داشت: مخازن غدیر، صفائیه و فدک، ایستگاه پمپاژ آب استان و اجرای طرح رینگ شهری از دیگر طرح‌های بزرگ آبفای استان یزد است که در مراحل نهایی کار است که در مجموع با اجرای این طرح ها، یزد وضعیت خوبی به لحاظ اجرای طرح‌های تنش آبی در کشور داشته است.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی کشور برای تخصیص اعتبار لازم به منظور تکمیل طرح‌های بزرگ آبرسانی استان یزد قول مساعد داد و افزود: با توجه به اینکه منابع آبی یزد از دیگر استان‌ها تامین می‌شود امیدواریم با اجرای این طرح‌ها به تامین آب پایدار مردم استان یزد کمک کنیم.

پیشرفت ۹۴ درصدی بزرگترین ایستگاه پمپاژ آب استان یزد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد از پیشرفت ۹۴ درصدی ایستگاه پمپاژ شهید سلیمانی به عنوان بزرگترین ایستگاه پمپاژ آب استان یزد خبر داد.

"جلال علمدار" در بازدید از ایستگاه پمپاژ شهید سلیمانی که با همراهی علیرضا جزء قاسمی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری و طباطبائی مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور و جمعی از معاونین شرکت آبفای استان انجام شد افزود: بزرگترین ایستگاه پمپاژ آب استان یزد، با پیشرفت ۹۴ درصدی در هر ثانیه هزار و ۳۰۰ لیتر آب را پمپاژ می‌کند.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این ایستگاه تا پایان سال بخشی از آب مورد نیاز ایستگاه‌های آبفا، غدیر، فدک و صفاییه تامین، و مشکل افت فشار در برخی مناطق شهر یزد نیز برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد ادامه داد: احداث این ایستگاه با هزینه ۷۵ میلیارد تومانی صورت گرفته است و بخشی از طرح بزرگ رینگ آب شهری یزد است که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

علمدار اظهار داشت: با بهره برداری از این ایستگاه پمپاژ، بیش از هزار و ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه به مدار رینگ شهری پمپ و مشکل کمبود فشار آب در برخی مناطق برطرف می شود.

وی همچنین در بازدید از مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر یزد گفت: به منظور ذخیره و تامین فشار آب شهروندان در منطقه حسن آباد ساخت این مخزن اعتبار ۶۳ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

علمدار ادامه داد: خط پدافندی آب دریا را در مواقع پیک مصرف با ظرفیت ۱۱۰ لیتر بر ثانیه به مخازن شحنه انتقال می دهد ، این خط به طول ۳۰ کیلومتر با لوله فولادی با قطر هزار و ۲۰۰ میلیمتر احداث شده است.

وی افزود: به منظور ذخیره و تامین فشار آب شهروندان در منطقه حسن آباد ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر یزد با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha