پویش نذر خون تا پایان ماه صفر در قم ادامه دارد

قم- ایرنا- مدیرکل انتقال خون قم گفت: پویش نذر خون که از اول ماه محرم در این استان آغاز شده است، تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

مهدی پهلوانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی اهدای خون میان آحاد جامعه است و اهدای خون به‌عنوان یک کار نیک و نجات‌بخش می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اهدای خون به‌صورت روزانه در ۲ مرکز حضرت روح‌الله(ره) واقع در میدان معلم و پایگاه مرکزی سازمان واقع در تقاطع عماریاسر میسر است.

وی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی مرکز اهدای خون روح‌الله واقع در میدان روح‌الله از ساعت ۸ تا ۱۸ پذیرای داوطلبان و عزاداران حسینی است.

پهلوانی با تاکید بر این‌که داوطلبان اهدای خون را موکول به ۲ روز تاسوعا و عاشورا نکنند، خاطرنشان کرد: در این ۲ روز با مراجعه بسیاری از داوطلبان مواجه هستیم و با توجه به این‌که استفاده و نگهداری از فرآورده‌های خونی اهدایی زمان محدودی دارد، امیدواریم نذر خون در طول ماه‌های محرم و صفر ادامه یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس امیدواریم داوطلبان با شرکت در پویش نذر خون، اهدای خون را موکول به‌ روزهای تاسوعا و عاشورا نکنند و در طول ماه‌های محرم و صفر انجام شود تا استفاده بهینه و صددرصدی از خون‌های اهدایی داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha