چرا مردم لوداب بویراحمد جلوی کامیون های حامل مواد معدنی را گرفتند؟

یاسوج- ایرنا- ظهر امروز جمعی از مردم بخش لوداب بویراحمد جلوی تردد کامیون‌های حامل بوکسیت را گرفتند زیرا معتقدند رفت وآمد این کامیون ها علاوه بر اینکه به جاده دسترسی روستاها و بخش آسیب می‌رسانند، هیچ‌گونه ارزش اقتصادی برای آنها ندارد و خواهان آن هستند که مسئولان و کارفرما و متولیان امر تکلیف مردم را در این راستا مشخص کنند.

به گزارش ایرنا، مردم این منطقه معتقدند که معدن بوکسیت لوداب هیچ ارزش اقتصادی برای مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد و روزانه ده‌ها کامیون برای حمل بوکسیت (مواد اولیه آلومینیوم) و تخلیه آن در جاجرم مشهد واحد تولیدی آلومینیوم در حال رفت و آمد هستند.

در بخش لوداب از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد معدن بوکسیت وجود دارد که طبق آخرین اطلاعات بدست آمده قرار است، یک هزار و ۶۰۰ تن بوکسیت از این معدن استخراج و در مجتمع آلومینای ایران تخلیه شود.

آنها می گویند: حمل این مقدار بوکسیت و رفت و آمد این‌ همه کامیون خسارت سنگینی به زیرساخت‌های جاده‌ای بخش لوداب و استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد زد.

فرماندار شهرستان بویراحمد که برای رفع این مشکل به بخش لوداب سفر کرده بود، در این رابطه اظهار کرد: این معدن در بالا دست چند روستای بخش لوداب است و در واقع از این معدن سنگ بوکسیت استخراج و منتقل می‌شود و چون تعداد زیادی از ماشین‌های سنگین درون روستاها در حال عبور و مرور هستند، جاده دسترسی روستاها در حال تخریب هستند و خود روستاها ظرفیت ناچیزی دارند، بنابراین مردم اعتراض دارند که این معدن هیچ ارزش اقتصادی برای ما ندارد.

شهرام مهدوی‌مظلق افزود: در واقع حرف مردم این است که از محل مسئولیت‌های اجتماعی این جاده آسفالت و یا جاده دیگری برای دسترسی کامیون‌ها خارج از روستاها احداث شود.

وی تاکید کرد: کارفرما مجوز قانونی دارد و فعالیت آن کاملاً قانونی است؛ اما مردم این انتظار را دارند که از محل مسئولیت‌های اجتماعی و باتوجه به اینکه روستاها بدون هیچ‌گونه ارزش افزوده‌ای درحال تخریب هستند، جاده دسترسی روستاها آسفالت و یا جاده دیگری برای دسترسی به معدن احداث شود.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: روزانه حدود ۱۰۰ ماشین سنگین از این روستاها عبور می‌کند.

کارفرما با مردم دیدار داشته باشد و حرف آنها را بشنود و انتظارات مردم را پاسخ دهد.

وی افزود: آسایش و رفاه مردم روستا دچار مشکل شده است و مسئولان و بهره‌برداران این معدن باید فکری به حال مردم کنند.

کوروش بی‌نیاز بخشدار لوداب نیز با بیان اینکه مواد معدن لوداب در جاجرم مشهد تخلیه می‌شود، اظهار کرد: جاده روستاها تخریب شده و آسایش مردم به دلیل این حجم از تردد ماشین‌های سنگین از بین رفته است و مردم هم حق و سهمی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha