به گزارش ایرنا «سیدفرید موسوی» روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار طی ۲ مرحله به وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی (خزانه) ابلاغ شد و تزریق آن، عملیات اجرایی پروژه را به مرحله جدیدی وارد میکند.
وی که اخیرا و در نشست با اصحاب رسانه از عدم عمل به وعدهها در خصوص تامین اعتبار برای این پروژه انتقاد کرده بود، اظهار کرد: حدود ۲۹ کیلومتر از این آزادراه حدفاصل کیلومتر ۱۳ تا ۴۲ با ضربالاجل استاندار شهید دکتر «مالک رحمتی» قرار بود تیرماه جاری زیر بار ترافیکی برود اما سهم دولتی این پروژه محقق نشده و بهرهبرداری از آن با تاخیر مواجه شده بود.
«موسوی» با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی این پروژه پیش از این تنها از محل ماده ۵۶ بانک ملی در حال اجرا بود، اضافه کرد: این آزادراه از شهر مراغه تا کیلومتر ۱۳ پیشرفت حدود ۵۰ درصدی دارد و از کیلومتر ۴۲ تا حوالی سهراهی «قویونقشلاقی» هشترود هم کاری انجام نشده است.
به گفته نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی، روسازی لایه دوم ۲۹ کیلومتر از این آزادراه از کیلومتر ۱۳ تا ۴۲ به اتمام رسیده و ایمنسازی و جاگذاری نیوجرسیها در این مسیر در حال اجراست.
«موسوی» با تاکید بر اینکه ۲۹ کیلومتر هدفگذاری شده با این میزان اعتبار بهرهبرداری میشود، تصریح کرد: بیشترین سوانح جادهای هم در این همین مسیر ۲۹ کیلومتری از جاده قدیم روی میدهد و با بهرهبرداری از مسیر هدفگذاری شده، مشکلات کاهش مییابد.
به گزارش ایرنا شهید «رحمتی» که دوم بهمن سال ۱۴۰۲ به عنوان استاندار آذربایجانشرقی معرفی شده بود، ۲۰ بهمن ماه از آزادراه مراغه – هشترود بازدید، و اختصاص اعتبار و تکمیل این بخش از پروژه را از وزیر راه و شهرسازی پیگیری کرد.
شهید رحمتی در آن بازدید این را هم بیان کرد که باید از مردم عذرخواهی کنیم که وعدههای داده شده در خصوص افتتاح این آزادراه محقق نشده است و در شورای اداری مراغه هم طی همان روز، برای بهرهبرداری از ۲۹ کیلومتر آزادراه ضربالاجل تعیین کرد.
گفتنی است پس از شهادت استاندار آذربایجانشرقی، آزادراه مراغه – هشترود با دستور «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی به نام این شهید والامقام مزین شد.
نظر شما