۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85539408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زاخارووا: تهدید دموکراسی در آمریکا، از داخل این کشور است

تهران-ایرنا- «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پیامی گفت که منشاء تهدید دموکراسی در آمریکا، از داخل این کشور است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تهدید دموکراسی ایالات متحده نه از خارج، بلکه از داخل این کشور است.

این دیپلمات روس با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: «همه رسانه‌های آمریکایی با عجله در مورد سوءقصد به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کردند که این تهدیدی برای دموکراسی آمریکایی است. حق با آنهاست ولی این جمله به این معنی است که این تهدید منشاء داخلی دارد نه خارجی.»

وی افزود: «فقط اضافه می‌کنم که این در واقع دموکراسی آمریکایی است که توسط لیبرالیسم به وضعیت خودکشی سوق داده شده است.»

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به حادثه ترور دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفت که معتقد نیست دولت فعلی آمریکا مسوول سوءقصد بوده باشد ولی بایدن فضایی ایجاد کرده است که موجب تحریک این اتفاق شده است.

وی در واکنش به حادثه سوءقصد ترامپ طی سخنانی به خبرنگاران گفت: ما معتقد نیستیم که تلاش برای حذف و ترور ترامپ توسط مقامات فعلی سازماندهی شده باشد ولی در چنین فضای حاکم بر آمریکا چنین حادثه‌ای را رقم زده است.

تیراندازی عصر شنبه به وقت محلی به دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا و مجروح شدنش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به سرعت به خبر یک رسانه های آمریکایی تبدیل و موجب واکنش مقامات این کشور شد.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، فردی هنگام سخنرانی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا، به سمت او شلیک و گلوله به گوش سمت راستش برخورد کرده است.

شبکه خبری ان بی سی نیوز نیز به نقل از سه افسر پلیس گزارش داد که تیراندازی در تجمع ترامپ خارج از محدوده سرویس مخفی آمریکا رخ داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha