۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85539760
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

آیین سنتی " پرسه زنی " در یزد برگزار شد

۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85539760
آیین سنتی " پرسه زنی " در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- آیین سنتی " پرسه زنی روز تاسوعا " همزمان با نهمین روز از ماه محرم حسینی روز دوشنبه با حضور مردم و هیات‌های مذهبی در سطح استان یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در آیین پرسه زنی دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی با حضور در سطح محلات و همچنین در برخی گلزارهای شهیدان در رثای شهدای کربلا و حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.

در سال‌های اخیر آیین مذهبی پرسه زنی که مورد اقبال پرشور مردم و خانواده‌ها قرار گرفته در سطح محلات از ابتدای صبح آغاز می‌شد که چند سالی است این برنامه در محل گلزارهای شهدای استان برگزار می‌شود.

مداحان و مرثیه خوانان و همچنین اعضای هیات‌های مذهبی و دستجات عزادار با حضور در کنار قبور شهیدان و همچنین افراد متوفی حرکت در سطح محلات مختلف یاد و خاطره درگذشتگان را گرامی می‌دارند.

همچنین در قالب این برنامه که با همراهی گسترده شهروندان برگزار می‌شود مردم به یاد اموات و درگذشتگان خود انواع نذورات را توزیع می‌کنند.

این سنت با خواندن نوحه‌های مخصوص همان روز توسط مداحان و همراهی عزاداران حسینی و طلب آمرزش برای افرادی که در سال‌های قبل در این جمع بوده و از دنیا رفته‌اند برگزار و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گرامی داشته می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۳۰۰ گلزار شهیدان دارد و چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha