آبرسانی جهادی به ۱۰ روستای درگیر کم‌آبی در شهرستان باوی

اهواز - ایرنا - جهادگران بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باوی با تانکرهای آبرسان به ۱۰ روستای درگیر کم آبی در بخش ویس این شهرستان آبرسانی می کنند.

به گزارش ایرنا، گرمای شدید هوا در خوزستان و مشکلات کم آبی، در فصل تابستان برخی از روستاهای استان را با مشکل مواجه کرده است که از ابتدای فصل گرما گروه‌های جهادی در زمینه آبرسانی به روستاها با تمام ظرفیت پای کار آمده‌اند.

بسیج سازندگی در خوزستان در سال گذشته عملیات آبرسانی به ۱۸۹ روستا را اجرا کرده و امسال نیز با تمام ظرفیت و استفاده از تانکرهای آبرسان و اجرای طرح های مختلف آبرسانی خدمت رسانی به مردم را آغاز کرده است.

یکی از اهالی روستای ربیخه که سن بالایی دارد و از حرارت و گرما دست خود را سایبان پیشانی خود کرده و به سختی صحبت می کند در این خصوص گفت: کم آبی برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده و ساعت ها فشار آب پایین است و در بیشتر ساعات روز نیز آب قطع می شود و زندگی ما مختل شده است.

وی افزود: در چنین شرایطی سعی می کنیم آب کمتری مصرف کنیم تا آب مورد نیاز را از روستاهای نزدیک، خریداری و یا تانکر به این روستا بیاید.

همچنین در یکی دیگر از روستاهای شهرستان باوی، چند تن از بانوان که با دیدن تانکر آب و گروه‌های جهادی خود را به سرعت به تانکر آبرسانی رساندند می گویند: ساعت ها منتظر می‌مانیم تا تانکر آب یا فروشنده های آب از این روستا عبور کنند؛ حیات خانواده، زمین ها و حیوانات ما وابسته به آب هستند و کم آبی و آلودگی آب برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

یکی از این اهالی ضمن قدردانی از گروه های جهادی گفت: بازهم تشکر می کنیم از گروه های جهادی بسیج سازندگی که هر روز به روستا سر می زنند و نیاز های روزانه روستا با آب را برطرف می کنند.

همچنین یکی دیگر از جوانان روستا که به جهادگران برای کشیدن لوله تانکر کمک می کرد، گفت: خیلی از جوانان به دلیل مشکلاتی که نبود آب ایجاد کرده روستا را ترک کرده و خیلی از شغل‌های پدری ما که کشاورزی و دامپروری است با کمبود نیرو مواجه شده است.

وی بیان کرد: خیلی از جوانان به شهرها مهاجرت می کنند؛ از مسئولان استان انتظار داریم این موضوع را پیگیری و به مشکلات مردم بیشتر توجه کنند.

همچنین مسئول بسیج سازندگی ناحیه شهرستان باوی در گفت و گو با ایرنا ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم با اشاره به مشکل کم آبی در برخی روستاهای این شهرستان اظهار کرد: باتوجه به گرمای شدید و مشکلات کم آبی در راستای خدمات جهادی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی اولویت خود را آبرسانی به مناطق درگیر تنش آبی قرار داده ایم.

کریم تمیمی افزود: تانکرهای آبرسانی با حجم ۱۵ و ۳۰ هزار لیتر روزانه در هفت نوبت به همت جهادگران بسیج سازندگی ناحیه باوی کار آبرسانی به روستاهای بخش ویس را انجام می دهند.

وی در خصوص آبرسانی به ۱۰ روستای بخش ویس گفت: این روستاها شامل نگازه کوچک و نگازه بزرگ، گسوان سه، حنیری سه، حبیشی، ام احلیانه، سعید سلامات، ربیخه، زرگان ابوفاضل و عوافی که بیش از یک هزار خانوار جمعیت دارند و ۱۵ روز است که آبرسانی با دو تانکر به این روستاها در حال انجام است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه شهرستان باوی تصریح کرد: آبرسانی تا زمانی که راه حلی دیگر برای حل مشکل آبرسانی به این روستاها پیگیری شود، ادامه دارد.

به گزارش ایرنا ، گروه های جهادی قرارگاه محرومیت زدایی و آبرسانی بسیج سازندگی با شناسایی روستاهای دارای تنش‌آبی و کم‌آبی، آبرسانی به این روستاها را از ابتدای فصل تابستان آغاز کرده‌اند.

طرح جهاد آبرسانی به روستاها و مناطق محروم از پروژه‌های ویژه و مهم بسیج سازندگی به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha