۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85539936
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرایت آتش از مزارع عامل آتش سوزی مراتع شهرستان دزپارت است

اهواز- ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: عامل آتش‌سوزی در منابع طبیعی شهرستان دزپارت سرایت آتش از مزرعه بوده است.

سید جمال موسویان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: متاسفانه بار دیگر سرایت آتش از مزرعه باعث تخریب و آسیب منابع طبیعی استان شد.

پیش از این دادستان مرکز خوزستان آتش زدن مزارع را جرم‌اعلام کرد.

وی گفت: با وجود اخطارهای زیادی که به کشاورزان مبنی بر آتش نزدن باقیمانده محصولات داده شد اما همچنان این اشتباه تکرار می‌شود و باعث وقوع چندین آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان شد.

موسویان با اشاره به اینکه گرمای هوا نیز بر شدت گرفتن آتش سوزی منابع طبیعی استان اثر گذار است اظهار کرد: خوشبختانه اهالی روستاها به خوبی در کنار منابع طبیعی برای‌ مهار آتش‌سوزی مناطق مختلف فعال هستند.

مدیر کل منابع طبیعی خوزستان در ادامه سخنان خود از از مردم و کشاورزان تقاضا کرد از آتش زدن مزارع خود خودداری کنند.

وی تاکید کرد: مردم درصورت مشاهده کمترین آتش سوزی در منابع طبیعی با شماره ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

موسویان ادامه داد: در ستاد مدیریت بحران خوزستان تصویب شد که بالگرد آبپاش برای استان تهیه شود که با تامین اعتبار این مصوبه محقق خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی خوزستان اظهار کرد: از شهرستان های باغملک، ایذه، زیدون و اهواز ۳۰ دستگاه دمنده اطفای حریق در محل حادثه برای مهار آتش فعال است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام فرماندار شهرستان دزپارت ۹۰۰ هکتار و ۵۰۰ درخت از منابع طبیعی شهرستان دزپارت از روز گذشته تا کنون در آتش سوخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha