۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85540007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بن گویر در کنست جنجال به پا کرد + فیلم

۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۱۱
کد خبر: 85540007
بن گویر در کنست جنجال به پا کرد + فیلم

تهران- ایرنا- «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی جنجال به پا کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، بن گویر در سخنرانی خود در کنست «نعمه لازیمی» عضو کنست از حزب کار رژیم صهیونیستی را به خاطر اعتراض به سیاست‌های کابینه این رژیم در قالب تظاهرات در خیابان‌ها «سرکش و قانون شکن» خواند و گفت که تو باید به خاطر آتش زدن لاستیک در خیابانها محاکمه شوی.

این گفته بن گویر با واکنش و انتقاد شمار دیگری از اعضای کنست و داد و فریاد متقابل آنها با این وزیر تندرو روبرو شد.

بن گویر در سخنرانی خود از مسلح کردن بیشتر شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری علیه فلسطینیان و تخریب خانه‌های آنها و سیاست‌های سرکوبگرانه خود علیه اسیران فلسطینی در کنست دفاع کرد و گفت که اسیران فلسطینی باید از ازدحام جمعیت در زندان‌ها رنج ببرند و به از بین بردن خانه‌های فلسطینی‌ها افتخار می‌کند.

وزیر کابینه نتانیاهو خطاب به معترضان به خود در کنست گفت که شما به اسیران فلسطینی نان و غذا و میوه دادید.

این گفته بن گویر نیز با تمسخر اعضای معترض کنست روبرو شد و آنها خطاب به بن گویر گفتند که تو مثل کسی حرف می زنی که میوه فروشی داری، تو دیوانه هستی.

او با اعلام اینکه ۲۰۰۰ زندان در سرزمین های اشغالی ایجاد کرده و ۵۰۰۰ نفر از اهالی نوار غزه را در این زندان‌ها نگهداری می کند، افزود: من به زندانیان فلسطینی کمترین حق الزام شده توسط قانون را می‌دهم و وضعیت شلوغی در زندان‌ها علی‌رغم اعتراض مشاور قضایی کابینه تغییر نخواهد کرد.

بن گویر ادامه داد: سالانه ۸۰۰۰ اسلحه به اسرائیلی‌ها داده می‌شد و زمانی که من به قدرت رسیدم مجوز ۱۴۴ هزار قبضه سلاح را در نیم سال صادر کردم.

وی همچنین گفت: از زمانی که من به قدرت رسیدم، زندانیان فلسطینی را از هر چیزی که لذت می‌بردند، از جمله غذاخوری زندان و دسترسی به حیاط زندان محروم کرده‌ام.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله تجاوزگرانه خود به نوار غزه هزاران شهروند فلسطینی از جمله زنان و کودکان خردسال را اسیر و در بازداشتگاه های خود نگهداری می‌کند. کادر و پرسنل بیمارستانی از جمله پرسنل بیمارستان شفاء از جمله این اسیران هستند. پیش از این منابع خبری فاش کردند که شرایط نگهداری اسیران فلسطینی نظیر بازداشتگاه بدنام گوانتانامو آمریکا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha