۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶
کد خبر: 85540344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزاداری پرشور مردم تربت‌حیدریه در عاشورای حسینی+فیلم   

تربت‌حیدریه- ایرنا- مراسم عاشورای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روز سه‌شنبه با حضور گسترده مردم عزادار، هیات‌ها و دسته‌های عزاداری در تربت‌حیدریه برگزار شد.    

به گزارش خبرنگار ایرنا، خیابان‌های منتهی به مسجد جامع تربت حیدریه از نخستین ساعات صبح امروز، شاهد اجتماع عظیم عزاداران حسینی بود.

مردم سوگوار تربت‌حیدریه در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان با برپایی مجالس روضه‌خوانی و مراسم حزن‌انگیز به یاد شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

در طول مسیر، جمعی از نیکوکاران این شهرستان ضمن برپایی ایستگاه‌های صلواتی یا با خودروی شخصی، شربت، چای، شیر و طعام خاص این ایام نظیر شله زرد را بین عزاداران توزیع کردند.

اهدای خون توسط عزاداران
همچنین به ابتکار سازمان انتقال خون ایران همچون سال‌های قبل طرح نذر خون در روزهای تاسوعا و عاشورا به اجرا در می‌آید که در تربت‌حیدریه نیز این اقدام خداپسندانه با استقبال خوب عزاداران همراه بوده است.

عزاداران تربتی با شنیدن نوای اذان ظهر با اجتماع در خیابان‌های اطراف مسجد جامع واقع در میدان مرکزی شهر، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

به گزارش ایرنا، نظیر این مراسم در شهرهای زاوه و مه‌ولات نیز برگزار شد.

اکنون شهرستان تربت‌حیدریه دارای ۳۳ تکیه (ساختمان محل عزاداری)، ۲۶۳ مسجد و ۲۵۰ هیات عزاداری است که مشخصات آنها در سامانه طوبی ثبت و دارای کد ثبتی هستند و ۵۰ هیات دیگر نیز، ضمن اجرای آیین مذهبی، در مرحله ثبت مشخصات خود در سامانه هستند.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha