فیلم| مشارکت مردم مراغه در پویش نذر خون حسینی 

مراغه- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون مراغه به مشارکت مردم این شهرستان در پویش سراسری نذر خون با عنوان «فرهنگ حسینی و نذر عاشقانه» اشاره، و بیان کرد: اهدای خون طی تاسوعا و عاشورای حسینی تا به این لحظه حدود سه درصد افزایش داشته است.

«رضا منفرد» همزمان با عاشورای حسینی به خبرنگار ایرنا بیان کرد: نیاز به خون همیشگی است و انتظار می‌رود تا مردم در طول سال نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیماران سرطانی، هموفیلی و تالاسمی نیاز دایمی به خون دارند، اضافه کرد: پایگاه انتقال خون مراغه فرآورده‌های خونی جنوب آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کند و نیازهای خونی ۱۰ مرکز بیمارستانی در شهرستان‌های مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر از این مرکز تامین می‌شود.

وی ماه محرم را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و اهدای خون دانست و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در رگ‌های ملت ایران جریان دارد و آنان در مواقع مورد نیاز، نسبت به اهدای خون اقدام کرده‌اند.

به گفته وی در زمان حاضر طبقه همکف ساختمان معروف به «سقلی سید» در خیابان آب به پایگاه انتقال خون مراغه اختصاص داشته و خونگیری در این پایگاه جریان دارد.

فیلم| مشارکت مردم مراغه در پویش نذر خون حسینی 
مشارکت مردم مراغه در پویش نذر خون حسینی

به گزارش ایرنا ساعات کاری مراکز انتقال خون آذربایجان‌شرقی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی طی روزهای اخیر اعلام شد که بر اساس آن پایگاه مراغه از ساعت هشت تا ۱۴ برای پذیرش اهداکنندگان خون آمادگی دارد.

امروز عاشوراست و حجره‌های قلوب مردم، میهمان عزای حسینی است؛ رخت عزا بر تن جوان و پیر و زن و مرد جا خوش کرده تا هر یک به وسعت قلب خود، در این غم بی‌پایان شریک شوند؛ البته مردم هم برای رفع حاجاتشان نذرشان را ادا می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha