۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85540389
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عاشورای حسینی در مشهد الرضا (ع)

۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85540389
عاشورای حسینی در مشهد الرضا (ع)

مشهد- ایرنا- همزمان با عاشورای حسینی، آیین عزاداری زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در قالب هیات های مذهبی روز سه‌شنبه در خیابانهای منتهی به حرم رضوی برگزار و در ادامه نماز ظهر عاشورا توسط سوگواران اقامه شد.

به گزارش ایرنا، تشرف هیات های عزاداری به حرم مطهر رضوی از ابتدای محرم آغاز شده است و بیشتر هیات های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا به حرم مطهر مشرف شدند.

رییس شورای هیات های مذهبی مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ هزار مراسم عزاداری نیز در سطح کلانشهر مشهد از ابتدای محرم تاکنون برپا شده است.

محمد صفایی افزود: اجرای مراسم خیمه سوزان ظهر عاشورا در ۳۰ نقطه شهر مشهد و دسته روی هیات‌های مذهبی از خیابان های اصلی اطراف حرم رضوی از جمله برنامه‌های امروز عاشورا در مشهد است.

وی اظهار کرد: آیین های مذهبی دهه محرم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اعم از زائران و مجاوران برگزار می‌شود و گردانندگان اصلی مراسم نیز مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز امروز در مراسم عزاداری صبح عاشورا که در میان خیل عزاداران اهل‌بیت در حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان اینکه روز عاشورا روز «اشک» است، گفت: اشکی که از چشم ما جاری می‌شود بر دو قسم اشک سرد و اشک گرم است.

آیت الله علم الهدی افزود: اشک گرم هنگام مصیبت، رنج و غم و یا یادآوری آن مصیبت از چشم جاری می‌شود، اشک گرم از سوز دل برآمده و چشم را می‌سوزاند.

وی با اشاره به این‌که اشک بر مصائب سیدالشهدا (ع) اشک گرم است، ابراز کرد: امروز که بر مصائب ابی‌عبدالله گریه می‌کنید، احساس می‌کنید چشمتان گرم شده و این اشک از سوز جان است.

پنج هزار هیات مذهبی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ هیات در مشهد است. علاوه بر آن شورای هیات‌های مذهبی بانوان استان نیز با هزار و ۱۰۰ هیات فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha