قیام اباعبدالله الحسین(ع) سیاسی ترین حرکت تاریخ اسلام است

زنجان - ایرنا - نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه غیر از مساله عبادی قیام خونین اباعبدالله الحسین(ع)، قیام ایشان سیاسی ترین حرکت تاریخ اسلام به شمار می رود، گفت: در چنین اجتماعاتی علاوه بر عبادت حضرت حق،باید به مسائل سیاسی کشور و جامعه توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد جعفری روز سه شنبه پس از اقامه نماز ظهر عاشورا با بیان اینکه به رسم همه ساله و به یاد سیدالشهدا عزاداران، نماز ظهر عاشورا اقامه می کنند، افزود: در این روز با تبعیت از این اقدام ماندگار امام حسین(ع) ایرانیان هم در عمل اطاعت کرده و تبعیت خود را نسبت به اولاد و اصحاب باوفای ایشان نشان می دهند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز در آفتاب سوزان شامل دعای خیر اباعبدالله الحسین خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که در دنیا و آخرت جزو نمازگزاران باشیم.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه عزاداران حسینی به ویژه دلدادگان پایتخت شور و شعور حسینی در کنار عزاداری برای امام حسین(ع) و توجه به مسائل عبادی و در راس آن به نماز که همه مقید به اقامه نماز اول وقت و به جماعت هستند، توجه می کنند، اظهار داشت: در کنار این مهم باید مسائل سیاسی دنیا و کشور مورد توجه عزاداران حسینی واقع شود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خط مقدم سیاست خارجی کشورمان در مبارزه با استکبار مساله فلسطین و غزه است، ادامه داد: حدود یکسال از جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه در مقابل چشمان مجامع بین المللی می گذرد که متاسفانه در این زمینه نه تنها هیچ اقدامی نکرده اند بلکه سکوت اختیار کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر ریشه کفر و نفاق، رژیم صهیونیستی و ظالمان وابسته آن از بین رود.

این مسوول با اشاره به اینکه مسائل داخلی کشور باید مورد توجه عزاداران اباعبدالله الحسن(ع) قرار گیرد، ادامه داد: هم اکنون دشمنان به موضوع ترویج فرهنگ منحط، غرب تمرکز بیشتری کرده اند که دروازه آن موضوع کم حجابی است.

وی، از عزاداران حسینی خواست با سیاستی که دشمنان در پیش گرفته اند تا به اسلام و ایران ضربه بزنند، با آگاهی، هوشیارانه و بصیرت مقابله کنند.

حجت الاسلانم جعفری با تاکید بر اینکه در زمان حاضر به تعبیر مقام معظم رهبری مساله حجاب اهمیت ویژه ای دارد، تاکید کرد: نباید مساله حجاب را با مسائلی از قبیل اختلاس، دزدی و فساد مقایسه کنیم.

وی با اشاره به اینکه حجاب بیش از گذشته مورد توجه دشمنان قرار گرفته است، اظهار داشت: نوک پیکان حمله به این موضوع اختصاص یافته، بنابراین خواهران محجبه بیش از مردان وظیفه سنگین تری بر عهده دارند.

این مسوول یادآور شد: بر این اساس خواهران باید در خط مقدم و با حفظ حجاب و امر به معروف و نهی از منکر وارد میدان شوند تا دشمنی را که می خواهد از این مسیر وارد عمل شود ناامید کنند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به حماسه پرشور مردم در انتخابات اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب نیز با عزت و قدرت برای آبادانی کشور حرکت کند و راه رییس جمهور شهید را ادامه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha