رفع اثر پوشش پلاک بیش از ۲۴ هزار خودرو در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راهور پایتخت از اعمال قانون ۲۲۱ هزار وسیله نقلیه با تخلف «پوشش پلاک» در شهر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۲۴ هزار خودرو در مدت مذکور رفع اثر پوشش پلاک شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور روز چهارشنبه در این خصوص افزود: طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک از۲۳تیرماه با جدیت و حساسیت بیشتری توسط ماموران راهور ادامه یافته است و به جد با آن برخورد و اعمال قانون می‌شود.

وی با بیان اینکه پلاک هویت و شناسنامه هر خودرو و موتورسیکلت و از ارکان شناسایی وسایل نقلیه است، تاکید کرد: پلاک هر وسیله نقلیه در حال تردد در شهر باید مشخص و در دسترس باشد.

سرهنگ موسوی پور گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲۲۱ هزار مورد اعمال قانون فقط در بحث تخلفات پلاک در شهر تهران صورت گرفته است که با توجه به اعمال قانون ۱۷۶ هزار راننده متخلف در همین بازه زمانی در سال گذشته، شاهد افزایش ۲۵ درصدی این موضوع هستیم.

رفع اثر پوشش پلاک بیش از ۲۴ هزار خودرو در تهران/ افزایش ۲۵ درصدی برخورد با تخلفات پلاک

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی بیش از ۷۱ هزار مورد اعمال قانون فقط در حوزه موتورسیکلت در سطح شهر تهران در خصوص تخلفات پلاک داشته‌ایم که این میزان نسبت به آمار سال گذشته که ۴۶ هزار فقره بوده، به میزان ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ موسوی پور اضافه کرد: پلیس راهور در چهار ماهه گذشته از ۵۴ هزار و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت در سطح معابر شهر تهران در همان محل تخلف، رفع اثر پوشش پلاک انجام داده‌اند که این آمار در حوزه خودروها ۲۴ هزار و ۱۲۳ دستگاه بوده است.

پوشاندن و دستکاری پلاک در وسایل نقلیه ممنوع است
وی افزود : پوشاندن و ناخوانا بودن و دستکاری پلاک در وسایل نقلیه ممنوع است و به هیچ وجه این تخلف و اقدام توجیهی ندارد و از ابتدای این هفته هم طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک در شهر تهران به مرحله اجرا در آمده و باید وضعیت پلاک باید به گونه ای باشد که شهروندان بتوانند به راحتی آنرا یادداشت و پلیس آنرا رویت کرده و از طریق دوربین‌های نظارتی سطح شهر نیز قابل دیدن باشد.

وی به افزایش نرخ جریمه این تخلف هم اشاره کرد و گفت: راننده ای که تخلف پوشش پلاک انجام می دهد به میزان ۴۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد؛ این جریمه در گذشته ۶۰ هزار تومان بود.

سرهنگ موسوی پور در خصوص جرم دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه و مخدوشی آن نیز یادآور شد: همچنین برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک جرم است و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد که قانون گذار ۶ ماه تا یکسال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است.

رییس پلیس راهور پایتخت این را هم تاکید کرد که اجرای طرح فوق در تمام معابر شهر تهران ادامه خواهد داشت و موتورسواران متخلف، ضمن اعمال قانون در قالب طرح موتوریار توقیف ساعتی شده و با توجه به جدول جدید جرایم رانندگی، به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان نیز اعمال قانون خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha