نخستین یادواره ۷۲ شهید غریب استان یزد، مردادماه برگزار می‌شود

یزد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: نخستین یادواره ۷۲ شهید غریب استان، همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و شهادت حضرت رقیه (س) در مردادماه امسال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام " عباس زارع " روز چهارشنبه به مناسبت ۱۱ محرم روز تجلیل از اسرا و مفقودین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهدای غریب شامل شهیدانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس در زندان‌های دشمن بعثی و یا در زندان‌های ساواک رژیم ستم شاهی به فوز عظیم شهادت رسیدند.

وی با تسلیت ماه محرم حسینی به اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای غریب اشاره کرد و ادامه داد: در این ارتباط تاکنون جلسات و رایزنی‌های مختلف در سطح استان با همکاری دستگاه‌ها پیگیری و انجام گرفته است.

این مسئول بیان کرد: همزمان با سالروز ورود آزادگان سرفراز به خاک پاک میهن اسلامی در سطح استان برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و بصیرتی با همکاری رسانه‌ها و مسئولان انجام می‌شود که مهمترین آنها برگزاری یادواره شهدای غریب است.

زارع تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان با برپایی یادواره‌ها بسیار لازم و حیاتی است و به امید خدا در مردادماه امسال یادواره شهدای غریب و همزمان با سایر مناطق کشور خیلی پرشور و باشکوه در یزد برگزار می‌شود.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha