۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85540874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سارقان آب خراسان‌شمالی در دام قانون؛ شناسایی ۱۷۷ انشعاب غیرمجاز

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۱۷۷ فقره انشعاب غیرمجاز آب در سه ماهه نخست امسال با هدف رعایت حقوق شهروندان و جلوگیری از افت فشار آب در استان شناسایی شد.

رضا عطایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تعدادی از این انشعابات تبدیل به انشعاب مجاز و برخی نیز بعد از جمع آوری به مراجع قضایی استان معرفی شد.

وی افزود: شناسایی انشعابات غیرمجاز نقش موثری در صرفه جویی مصرف آب استان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجاز از مهم‌ترین معضلاتی است که علاوه بر دامن‌زدن به تشدید کم‌آبی‌ها، حقوق مشترکان قانونمند را پایمال و مشکلات تامین آب را نیز دو چندان می‌ کند.

عطایی با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از آب، جایز نیست، گفت: بر اساس ماده یک قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر فردی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب قانونی، مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، افزون بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه، مجازات‌هایی برای او در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند هرگونه انشعاب غیر مجاز و استفاده ناصحیح از آب را از طریق شماره تلفن ۱۲۲ به شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اطلاع دهند.

۳۵۸ هزار و ۲۹۸ مشترک آب و فاضلاب در سطح استان از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha