شرکت برق منطقه‌ای: خاموشی برنامه‌ریزی شده در مازندران نداریم

ساری- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: با تدابیر انجام شده خاموشی تابستانه و برنامه ریزی شده نخواهیم داشت و آماده برای اوج مصرف برق در ۲ استان شمالی کشور هستیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای مازندران، کوروش موسوی تاکامی روز چهارشنبه با اشاره به گرم شدن تدریجی دمای هوا حداکثر مصرف استان در سال جاری را مربوط به ۲۰ تیرماه اعلام کرد و گفت: میزان مصرف برق مازندران و گلستان پنج هزار و ۱۲ مگاوات بوده است که حدود سه هزار مگاوات در نیروگاه ۲ استان تولید شد.

وی افزود: بقیه برق مصرفی از خطوط تبادلی استان های همجوار وارد شبکه برق مازندران و گلستان شد.

این مقام مسوول، با تاکید به اینکه امسال شبکه برق پایدار است و هیچ خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم تاکید کرد: روزهای گرمی در پیش خواهیم داشت و پیک مصرف در نیمه اول مرداد اتفاق می افتد که پیش بینی می‌شود ۷۵۰ مگاوات بیشتر از پیک ۲۰ تیر را مصرف کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: ۱۱ طرح مهم و کلیدی برای توسعه شبکه برق در طول سال در دست اقدام و اجرا است.

شرکت برق منطقه‌ای: خاموشی برنامه‌ریزی شده در مازندران نداریم

وی به احداث پروژه‌ خط انتقال چهار مداره رویان نوشهر به طول ۴۲ کیلومتر اشاره کرد و گفت: ظرفیت آن از ۳۰۰ مگاوات به ۱۴۰۰ مگاوات رسیده است.

موسوی گفت: ظرفیت پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلو ولت مرکز مازندران در جاده قائم شهر است که ۲ برابر شده و در حال حاضر ۱۵۷۵ مگاولت آمپر ترانسفورماتور در آنجا نصب است.

وی با تأکید بر اینکه خطوط خروجی ۶۳ کیلو ولت را افزایش دادیم بیان کرد: با افزایش بار پست در قائم شهر، مشکلات برقی بابل، قائم شهر، آمل رفع شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با افزایش دما و میزان مصرف برق اشاره کرد و خواستار مدیریت مصرف برق به منظور جلوگیری از خاموشی احتمالی شد.

موسوی تاکامی تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه را مهم دانست و افزود: با خاموش کردن لامپ ها در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از خاموشی احتمالی جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha