پست انتقال سعادت‌آباد برق‌دار شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: بخش ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت پست انتقال سعادت‌آباد که یکی از دستاوردهای بسیار مهم صنعت برق در استان تهران است با بهره‌گیری از تکنولوژی بومی و استفاده از تجهیزات ساخت داخل و فناوری پیشرفته، برق‌دار شد.

فرهاد شبیهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به سیاست‌های راهبردی دولت در استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای تولید تجهیزات موردنیاز که با هدف تسریع در مراحل راه‌اندازی پروژه‌ها و صرفه‌جویی ارزی صورت می‌گیرد، در مدت کوتاهی این پست حیاتی در شمال‌غرب تهران وارد مدار می‌شود و به افزایش ظرفیت شبکه برق تهران کمک قابل‌توجهی خواهد کرد.

وی مدیریت مصرف را بهترین راهکار برای خروج از ناترازی به‌عنوان چالش اصلی صنعت برق دانست و ادامه داد: با وجه به افزایش دمای هوا به نسبت مدت مشابه در سال گذشته مدیریت مصرف تنها راه گذار از این دوره گرم است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت پست های انتقال و فوق توزیع از سیاست‌های راهبردی برای تأمین برق پایدار و رفع دغدغه شهروندان در مناطق مختلف است.

شبیهی باورداشتن به توان تولید داخلی و تخصص فناوران بومی را از دستاوردهای مهم این پروژه برشمرد و گفت: از سیاست‌های پیشتاز در استقرار پروژه‌هایی ازاین‌دست، باورداشتن به توان فناوران و متخصصان داخلی است.

وی ادامه داد: دستیابی به تکنولوژی تولید ترانسفورماتورهای ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت یکپارچه ۵۰۰ مگاولت آمپری سه‌فاز که در این پست بکار رفته است از جمله این موفقیت‌هاست که ضمن کاهش زمان بهره‌برداری به یک‌سوم و جلوگیری از افت ولتاژ، برق پایدار شمال، شمال شرق و شمال غرب تهران را تأمین می‌کند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران وارد مدار شدن این بخش از پست انتقال به شبکه برق را از دستاوردهای مهم برای تثبیت ولتاژ در مناطق گسترده‌ای از پایتخت برشمرد که از گام‌های بلند به‌سوی تحقق اهداف توسعه‌ای صنعت برق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha