آکسیوس: مدیران صنعت فناوری آمریکا به اردوگاه ترامپ می پیوندند

تهران-ایرنا- تارنمای «آکسیوس» در گزارشی با اشاره به حمایت «ایلان ماسک»، مالک شبکه ایکس و «مارک اندریسن» و «بن هوروویتس»، ‌ دو نفر از میلیاردرهای صنعت فناوری از دونالد ترامپ، نوشت: بخش قابل توجهی از پول و قدرت صنعت فناوری پشت سر نامزد جمهوری‌خواهان صف کشیده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، حمایت ایلان ماسک از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تعهد وی برای پرداخت ماهیانه ۴۵ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان، به منظور جلب حمایت دولت احتمالی آتی آمریکا از امپراطوری رئیس تسلا، اسپیس ایکس و ایکس بوده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: امپراتوری ماسک با حمایت‌های مالی دولتی ساخته شد. اسپیس ایکس قراردادهای سودآوری با ناسا دارد و تسلا - که در مراحل اولیه کار، یک وام مهم از سوی دولت فدرال دریافت کرد تا سرپا بماند - خودروهای الکتریکی خود را در حالی به بازار عرضه کرد که واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ایالات متحده است. از سوی دیگر پلتفرم ایکس نیز از حمایت قانونی بهره می برد که از شرکت های رسانه های اجتماعی در برابر مسئولیت محتوای کاربر محافظت می کند.

آکسیوس افزود: اکنون اردوگاه قرمز و طرفدار جمهوری‌خواهان دره سیلیکون (کنایه از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان ) که زمانی کاملاً دموکرات بود، در حال رشد بوده و میلیاردرهای این صنعت حمایت‌های خود از راست‌ها را افزایش داده اند.

این گزارش با اشاره به حمایت مالی مارک اندرسن، ‌ از بنیانگذاران و شریک اصلی سیلیکون‌ولی و بن هوروویتز، میلیاردر مشهور صنعت فناوری، از کارزار انتخاب مجدد دونالد ترامپ، ‌ نامزد جمهوری‌خواهان نوشت: نه آندرسن و نه هوروویتز پیش از این به هیچ کمپین ریاست جمهوری کمک مالی نکرده اند. شرکت خدمات مالی مشترک آندرسن هوروویتس، ‌ اواخر سال گذشته اعلام کرد که کمک های مالی خود را به نامزدهای سیاسی که حامی «تکنولوژی پیشرفته» هستند، آغاز خواهند کرد.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت که حمایت این دو نفر از ترامپ در همین راستا و با انگیزه‌هایی مانند تمرکز بر مقررات رمزنگاری و هوش مصنوعی و بدون توجه به مسائل دیگری مانند سقط جنین یا موقعیت دادگاه عالی صورت می گیرد. به عبارتی آنها بر این باورند که ترامپ برای استارت‌آپ‌های فناوری بهتر از جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، عمل خواهد کرد.

آکسیوس در پایان این گزارش نوشت: با توجه به ثروت کلان ترامپ جای تعجب نیست که در آینده شاهد پیوستن مدیران و میلیاردهای بیشتری در حوزه فناوری به کمپین انتخاباتی او باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha