شهید رییسی نظام را در هیچ موضوع فرهنگی گرفتار حاشیه نکرد +فیلم

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی- اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: شهید آیت الله رییسی در دوره ریاست جمهوری خود نظام را در هیچ حوزه‌ای از بخش‌های فرهنگی و اجتماعی گرفتار حواشی نکرد و همه ظرفیتها را در عرصه خدمتگزاری قرار داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد روز چهارشنبه در نشستی به منظور ارایه دستاوردهای فرهنگی دولت سیزدهم در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: نشست های شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره ریاست جمهوری شهید رییسی با حضور پررنگ و موثر ایشان برگزار شد و همه چیز گواه این بود که وی مردی خدوم، دلسوز و دغدغه مند است و بنا دارد برای مردم بی شائبه و خستگی ناپذیر خدمت کند.

وی ادامه داد: عرصه فرهنگ از اولویت هایی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در حوزه های گوناگون اهمیت و اولویت آن را مورد گوشزد قرار داده‌اند، تشکیل حوزه ها و موسسات مختلف فرهنگی در طول چهار دهه گذشته نشان از این است که فرهنگ در تراز انقلاب اسلامی دارای اولویت است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب به شبیخون فرهنگی گفت: از ویژگی های شهید رئیسی این بود که در عرصه فرهنگ به خط اصیل و مهمی ملتزم و پایبند بود و در دوره ایشان نه در صدر و نه در اجرای فعالیت های فرهنگی دچار حاشیه و عقب گرد و تمایل به ورود به عرصه‌هایی که به شبیخون فرهنگی دامن بزند، نشدیم.

وی مردمی و خستگی ناپذیر بودن شهید رئیسی را مزیت عمومی در مدیریت وی بویژه در حوزه فرهنگی برشمرد و گفت: میدان دادن به شهرستان ها و ظرفیت های مردمی و فاصله گرفتن از تمرکز کارها در حوزه های رسمی از دوره شهید رییسی آغاز شد که امیدواریم ادامه یابد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: حال فرهنگ و هنر در دوره آیت الله رییسی برای مردم خوب بود و این گواهی را می توان داد که شهید رییسی اهتمام داشت حال خوبی را برای اهالی فرهنگ و هنر رقم بزند.

به گفته وی، رویکرد آیت الله رییسی در حوزه فرهنگ و هنر، توجه به اصالت و ارزش ها، توجه به مردم و ظرفیت های مردمی، خستگی ناپذیر بودن و تلاش مستمر بوده است.

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر

حجت الاسلام گنابادی نژاد به برخی دستاوردهای خراسان رضوی در دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی اشاره و بیان کرد: میزان تماشاچیان در سینمای استان از یک میلیون و ۱۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ به سه میلیون و ۳۶۸ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی خودکفایی ایران در تولید کاغذ را از دستاوردهای دیگر شهید رییسی در حوزه فرهنگ و هنر برشمرد و گفت: رشد صنعت چاپ در استان بویژه صادرات محصولات چاپی در دو سال گذشته قابل تقدیر است، اما ظرفیت بین المللی و منطقه ای صنعت چاپ استان باید بیش از این فعال شود.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه چاپ گلوگاه‌ها و چالش های حوزه اداری باید برداشته شود، ریل‌گذاری برای توسعه صنعت چاپ باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انجام گیرد.

وی به لزوم برون سپاری چاپ کتاب درسی توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: وزارتخانه مزبور باید تمام تمرکز خود را بر تولید محتوای آموزشی قرار داده و چاپ کتاب درسی را برون سپاری کند، خراسان رضوی ظرفیت های زیادی در این بخش دارد که می‌تواند نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: در دوره شهید رییسی در حوزه اقتصاد فرهنگ برای نخستین بار در استانداری خراسان رضوی قرارگاهی تحت عنوان "فرهنگ زیارت" راه‌اندازی شد و اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفت.

وی در پایان از اهالی فرهنگ و هنر خواست تا سیره شهید رییسی در ادامه کار مورد توجه قرار گیرد و با جدیت و تلاش بیشتری این مسیر را ادامه دهند و به ظرفیت های خرد در مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشند.

در پایان این نشست با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین و مدیران این مجموعه از تابلوی دستاوردهای شهید رییسی در حوزه فرهنگ و هنر استان رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha