۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85541161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار نفر به بیمه‌شدگان خراسان شمالی افزوده شد

بجنورد-ایرنا- مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۱۰ هزار نفر به بیمه‌شدگان این استان در مدت سه سال گذشته افزوده شد و تعداد بیمه شدگان اصلی این سازمان به ۱۱۴ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد یزدانی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: تعداد بیمه شدگان زیر پوشش این سازمان بیمه گر در سال ۱۴۰۰ در استان حدود ۱۰۴ هزار نفر و در پایان سال گذشته نیز تعداد بیمه شدگان زیر پوشش تامین اجتماعی استان ۱۰۸ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند افزود: این شاخص در استان ۳۶ درصد است و اکنون ۳۶۳ هزار نفر از شهروندان این خطه بیمه تامین اجتماعی هستند.

یزدانی؛ شاخص بیمه ای استان را در سال ۱۴۰۰ ، ۳۴ درصد عنوان کرد و گفت: شاخص بیمه ای استان در دولت سیزدهم با رشد ۲ درصدی به ۳۶ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در حوزه بیمه های خاص نیز با چهار درصد رشد به ۳۵ هزار نفر بیمه شده رسید و این نوع بیمه شامل مشاغل آزاد، توافقی و سایر موارد می شود.

کاهش دریافت کنندگان مقرری بیکاری

وی در بخش دیگری از سخنانش بر کاهش دریافت کنندگان مقرری بیکاری نیز اشاره کرد و افزود: اکنون ۹۱۶ نفر از شاغلان استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می کندد در حالی که این عدد در سال گذشته ۹۹۱ نفر و در سال ۱۴۰۱ به یکهزار و ۱۰۰ نفر رسید.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: روند دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری در استان کاهشی و این امر نشان دهنده بهبود وضعیت اشتغال در استان و رونق کسب و کارها و همچنین تلاش بازرسان در بازرسی از کارگاه ها است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۶ هزار و ۴۸۴ نفر از سازمان تامین اجتماعی مستمری ماهانه می گیرند این در حالی است که تعداد بازنشستگان این استان در سال گذشته ۲۴ هزار نفر بود.

یزدانی با بیان اینکه تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان پس از چندین سال مثبت شد گفت: تراز بیمه ای استان در سال گذشته منفی بود اما با تلاش ها در چند سال اخیر در طول دوران دولت سیزدهم مثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته میزان منابع موجود سازمان با مصارف همخوانی نداشت و به نوعی مصارف از منابع پیشی گرفته بود که این امر سازمان تامین اجتماعی را با تهدید و بحران مواجه کرده بود اما اکنون خوشبختانه به نقطه سر به سر رسیده است.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این سازمان اکنون در استان بدون هیچ مشکل و دغدغه ای ماهانه سه هزار میلیارد ریال بابت تعهدات به بیمه شدگان پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در بین استان های تیپ سه حزو استان اول است که توانسته در قبال تعهدات و حوزه منابع عملکرد مثبتی داشته باشد.

طلب پنج هزار و ۴۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی

یزدانی گفت: حجم مطالبات این اداره کل از کارفرمایان و کارگاه های بخش دولتی، غیر دولتی و نیمه دولتی استان در بخش طلب قطعی سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی طلب این سازمان بیمه ای که هنوز قطعی نشده را نیز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از بخش دولتی، غیر دولتی و نیمه دولتی عنوان کرد و گفت: در مجموع این سازمان پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طلب دارد که باید با تلاش، مشارکت و تهاتر وصول شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به بدهکاران دولتی و خصوصی مهلت داده می شود تا راهکاری برای پرداخت بدهی خود از طریق اقساط و تهاتر پیدا کنند.

وی افزود: بیشترین طلب این سازمان بیمه گر در استان با ۳۳۰ میلیارد ریال مربوط به شرکت آب و فاضلاب و در مراحل بعدی نیز شهرداری آشخانه و بهکده رضوی هستند.

یزدانی تصریح کرد: در سال های گذشته بیشترین مشکل مطالبات مربوط به شهرداری های استان بود اما خوشبختانه به جز شهرداری آشخانه مابقی اکنون از تهاتر و یا اقساط، طلب خود را برای پرداخت برنامه ریزی کرده اند که گام بزرگی است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت در روستاها سکونت دارند و همچنین ۳۰ هزار نفر از این جمعیت نیز در مناطق عشایری سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha