یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در مشهد کشف شد

مشهد-ایرنا- معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز با ۳۲ دستگاه ماینر در محور غرب مشهد کشف و ضبط شد.

بخش علی بیاتی قله زو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال رسیدگی به اخبار دریافتی از طریق شهروندان مبنی بر فعالیت غیر مجاز ارز دیجیتال در محور غرب مشهد در قالب گشت مشترک کارشناسان معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی به همراه نمایندگان پلیس اماکن استان و حراست شرکت توزیع برق مشهد در بازرسی از یک واحد صنعتی در یکی از شهرکهای صنعتی واقع در محور غرب مشهد، ۳۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) شناسایی و کشف شد.

وی ارزش دستگاه‌های استخراج رمزارز مزبور را ۳.۱ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: دستگاه‌های کشف شده به اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی منتقل شدند و پرونده تخلف برای مالک آنها تنظیم و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل گرم سال و ایام اوج مصرف برق یکی از مشکلات فعلی اقتصادی، فعالیت‌های مرتبط با استخراج غیرمجاز رمز ارز است و دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف زیاد برق، باعث فشار بیشتر به شبکه، ایجاد نوسان و در نهایت، خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

وی افزود: به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق در فصول گرم پیش رو، موضوع تشدید مبارزه با قاچاق دستگاه‌های استخراج رمز ارز (ماینر) در دستور کار کارشناسان معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان در مرکز استان و بازرسان ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های صمت خراسان رضوی قرار گرفته است.

بیاتی قله زو گفت: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده و اطلاع از مراکز نگهداری دستگاه های استخراج رمز ارز (ماینر) غیر مجاز و یا هر نوع تخلف اقتصادی را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی کرده تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

در سه سال گذشته بیش از پنج هزار دستگاه استخراج غیر مجاز رمز ارز در استان خراسان رضوی کشف و جمع آوری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha