۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85541216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه کتابخانه‌های قزوین بر حمایت از معلولان تمرکز دارد

قزوین - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: برنامه نهاد کتابخانه‌های استان بر حمایت از معلولان جسمی و حرکتی تمرکز یافته تا بسترهای فرهنگی برای اقشار خاص تقویت شود.

فاطمه محمدبیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مفید برای عموم مخاطبان به ویژه افراد دارای محدودیت های جسمی حرکتی و اقشار محروم و کم درآمد در اولویت کتابخانه های عمومی استان قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش کتابخانه‌های عمومی در سال‌های گذشته به عنوان پایگاه مهم فعالیت‌های اجتماعی، برنامه ریزی‌هایی مدونی در راستای اجرای اقدامات مفید و اثربخش فرهنگی برای مخاطبان دارای محدودیت انجام شده که به صورت مستمر درحال اجرا است.

فاطمه محمدبیگی ضمن اشاره به اقدامات کتابخانه های عمومی استان قزوین تصریح کرد: امروزه کتابخانه‌ها فقط کتاب امانت نمی‌دهند، بلکه پایگاهی معتبر برای برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های جذاب فرهنگی، اجتماعی آموزشی محسوب می‌شوند که در این میان برگزاری برنامه برای اقشار خاص بسیار بیشتر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: برگزاری نشست‌های کتابخوانی، معرفی و بررسی کتاب، کارگاه های روانشناسی، مهارت های ارتباطی، مهارت افزایی شغلی، کارگاه های حرفه آموزی، کلاس های نقاشی، خوشنویسی، صنایع دستی و غیره از جمله اقداماتی است که در کتابخانه های استان با جدیت دنبال می شوند.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی شهدا شهر قزوین دارای بخش تخصصی نابینایان و ناشنوایان است که برنامه هایی ویژه این گروه برای آن ها به صورت تخصصی تر از سایر کتابخانه‌ها برگزار می شود.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کتابخانه های عمومی با کمترین هزینه ها خدمات مختلفی را به عموم مخاطبان ارایه می دهند، شایسته است با همکاری سایر دستگاه ها، خدمات کتابخانه های عمومی هرچه بیشتر به عموم مردم شناسانده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha