ساخت و سازهای منطقه ۱۹ همچنان زیر ذره بین /حکم تخریب ساخت و سازها اجرا شود

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساخت و ساز در منطقه ۱۹ زیر ذره بین قرار دارد، گفت: این منطقه شهری به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، باید تحت نظارت متولیان امور باشد.

علیرضا نادعلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باید قانون تخریب در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه با حکم دستگاه قضایی اعمال شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته -۱۲ تیر ۱۴۰۲ با حکم علی صالحی دادستان تهران بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع مشتمل بر اراضی موقوفه، فضای سبز و ۲۳ ساختمان ۶ و هفت طبقه که به صورت غیرمجاز در منطقه ۱۹ ساخته شده بودند، تخریب و رفع تصرف شدند.

نادعلی افزود: ممکن است به حکم قانون، استثناهایی در مورد عدم تخریب برخی ساختمان‌ها وجود داشته باشد اما در مابقی موارد آنهایی که حکم قطعی تخریب دارند، باید اعمال قانون شوند.

وی درباره تخریب بناهایی که با هزینه‌های هنگفت بطور غیر قانونی ساخته شده‌اند، نیز گفت: هر ملکی که غیرقانونی ساخته شده باشد با هر هزینه و سرمایه‌ای باید تخریب شود.

نادعلی در ادامه افزود: موضوع این ساختمان ها ابتدا در کمیسیون ماده ۵ شهرسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از اعلام نظر این کمیسیون، بناهای مورد نظری که غیر قانونی ساخته شده‌اند حکم تخریب می‌گیرند که باید اعمال قانون شوند.

نادعلی درباره تذکرات اخیر برخی اعضای شورا راجع به ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ نیز اضافه کرد: باید گزارش‌های لازم را از اداره کل حریم و شهردارانی که حریم دارند اخذ و سپس تصمیمات لازم اتخاذ گردد چون بدون گزارش نمی‌توان اظهار نظری کرد.

وی با بیان اینکه در این منطقه و گاها در زمانی بسیار کوتاه و یا به اصطلاح در یک شب تا صبح ساختمانی ساخته می‌شود، گفت: نظارت‌های دقیق و مستمر بر این ساخت و سازها باید وجود داشته باشد و با سازندگان متخلف برخورد شود.

وی در ادامه افزود: تخریب نابهنگام ساختمان‌هایی که بطور غیر اصولی ساخته شده بودند و افرادی که بر اثر این اعمال کاری سازندگان این بناها جان باختند هنوز در ذهن‌ها باقی است به همین خاطر نباید ذره بین را از روی این منطقه برداریم.

ساخت و سازهای منطقه ۱۹ همچنان زیر ذره بین /حکم تخریب ساخت و سازها اجرا شود

به گزارش ایرنا، بدنبال طرح ملی آزاد سازی منطقه ۱۹ از ساخت و سازهای غیر مجاز، شهر داری منطقه با حکم دادستانی تهران اقدام به تخریب تعداد زیادی از این ملک‌های غیر قانونی کرده است.

در همین رابطه پیش تر، تورج فرهادی شهرداری منطقه ۱۹ تهران به ایرنا گفته بود که ۱۷۰ طبقه ساختمان که در ناحیه سه این منطقه قرار داشته را به دلیل احداث غیرقانونی تخریب کرده است.

این در حالی است که تعدادی از مالکان این ساختمان‌ها ادعا دارند حدود ۴۰ خانوار که ساختمان‌های آنها تخریب شده دارای سند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha