تعهد دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال در مازندران اعلام شد

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با بیان این که، شغل های ایجاد شده که در سامانه رصد این استان به ثبت رسید، از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راستی آزمایی می شود، گفت: تعهد ایجاد اشتغال مازندران در سال جاری از سوی دستگاه های اجرایی برای ۴۴ هزار و ۴۰۵ نفر است.

حسن خیریانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اجرای طرح راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده استان در سال جاری خبرداد و با بیان اینکه سامانه رصد شفاف و کارکرد دوم آن سیاست‌گذاری است، اظهار کرد: در همین راستا سامانه ملی رصد اشتغال با هدف تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال راه اندازی شد و تمام اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال را نیز ثبت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه مشخصات کامل اشتغال یافتگان جدید در استان را به همراه محل کار آن‌ها به صورت روزانه و همچنین میزان اشتغال ایجاد شده در سطوح ملی، استانی، شهرستانی همراه با عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به تفکیک دستگاه مسئول را نشان می‌دهد.

خیریانپور میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در سال‌جاری را ۴۴ هزار و ۴۰۵ شغل اعلام کرد و گفت: بدون شک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، از تمام ظرفیت ها و امکانات در راستای ایجاد اشتغال پایدار به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

معاون استاندار مازندران، با اشاره به میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در سالجاری، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان اعلام کردند که فراتر از سهمیه ابلاغی، برای ۴۴ هزار و ۹۸۰ نفر از افراد جویای کار استان، در سالجاری شغل ایجاد خواهد شد.

تعهد دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال در مازندران اعلام شد

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: طبق آمار دریافتی از دستگاه های اجرایی استان، تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال در مجموع ۸۴۸ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است که به طور حتم بیشتر از سهمیه ابلاغی، ‌ در مازندران شغل ایجاد خواهد شد.

خیریانپور، بیشترین تعهد اشتغال امسال مازندران را با ۱۷ هزار و ۴۹۵ شغل مربوط به صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد و افزود: پس از آن کمیته امداد با ۶ هزار و ۴۰۰، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با چهار هزار و ۲۵۰، بسیج سازندگی با سه هزار و ۲۰۰ و جهاد کشاورزی با سه هزار، بیشترین میزان تعهد اشتغال را در مقایسه با سایر دستگاه های اجرایی به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: کمترین میزان تعهد اشتغال امسال استان نیز با ۲۰ شغل مربوط به ادره کل نوسازی، توسعه و تجهیز، شرکت توزیع نیروی برق با ۳۰ و شرکت سهامی برق منطقه ای استان با ۳۸ شغل است.

وی از پرداخت ۲۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به یکهزار و ۳۱۳ طرح اشتغعالزایی در مازندران خبر داد و تصریح کرد: رویکرد دولت حمایت از طرح های اشتغالزایی در واحدهای تولیدی و صنعتی فعال است.

به گزارش ایرنا، ‌صنعت همواره در مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است و دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند که نوسازی و روغن کاری چرخ دنده های این بنگاه های اقتصادی با تلاش دولت سیزدهم در دست اجرا است.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد که حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند.

طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha