۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85541278
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رهبر یهودیان سفاردی خواستار شورش علیه ارتش رژیم صهیونیستی شد

تهران-ایرنا- رهبر یهودیان سفاردی ساکن سرزمین‌های اشغالی از جوانان پیرو خود خواست تا حکم اعزام به خدمت نظامی اجباری در ارتش رژیم صهیونیستی را پاره و از دستور آن تمرد کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، «اسحاق یوسف» خاخام اعظم سابق سفاردی‌ها (حریدی های غیراروپایی) از جوانان حریدی خواست که حکم اعزام به خدمت اجباری خود را پاره کنند.

وی از جوانان حریدی خواست که با ارتش رژیم اشغالگر برای اعزام به خدمت اجباری، همکاری نکرده و از این دستور تمرد کنند.

رهبر یهودیان سفاردی پیش از این نیز تهدید کرده بود: اگر ما را مجبور کنند که به ارتش اسرائیل بپیوندیم، همگی اسرائیل (سرزمین های اشغالی) را ترک خواهیم کرد.

از طرف دیگر، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتنو» نیز حکم اخیرا ارتش برای اعزام جوانان حریدی بیست و یک ساله و بالاتر را به خدمت اجباری فاقد کارایی برای پر کردن شکاف کمبود نیرو در ارتش اشغالگر دانست.

گزارش ها همچنین حاکی از درگیری لفظی بین حاضران در نشست کمیته روابط خارجی و امنیت کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی درباره اعزام جوانان حریدی به خدمت اجباری است.

به گزارش ایرنا، بعد از صدور حکم دیوان عالی رژیم صهیونیستی درباره لزوم اعزام جوانان حریدی به خدمت اجباری، ارتش این رژیم اعلام کرد که از هفته آینده، برای مشمولان، پیامک فراخوان به خدمت ارسال خواهد شد.

احزاب حریدی به عنوان متحدان اصلی نتانیاهو در ائتلاف راست حاکم تاکنون تلاش کرده اند تا مانع اعزام جوانان حریدی به خدمت اجباری شوند.

حریدی ها روز سه شنبه(دیروز ) در اعتراض به قانون الزام رفتن به خدمت وظیفه اجباری یکی از اتوبان های اصلی را در منطقه «بنی براک» شهر تل آویو مسدود کردند که با برخورد پلیس رژیم صهیونیستی روبه رو شد.

در پی این اقدام، پلیس پیاده و سواره نظام رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن این تجمع اعتراض آمیز به سمت آنها حمله ور و با آنها درگیر شد.

موضوع خدمت نظامی حریدی‌ها از جمله پیچیده ترین مشکلاتی است که رژیم صهیونیستی از زمان اعلام موجودیت جعلی خود با آن مواجه بوده و این امر، باعث ایجاد مشکلات سیاسی بزرگی بین جریانات سیاسی راست‌گرا و چپ‌گرای این رژیم و شکاف‌های عمیقی بین صهیونیست‌های سکولار و ارتدوکس حریدی در سرزمین‌های اشغالی شده است.

حریدی‌ها به خدمت وظیفه نمی‌روند و عمر خود را در مدارس دینی می‌گذارنند. سکولارها و چپگرایان خواستار وادار کردن آنها به خدمت وظیفه اجباری هستند و راست‌گرایان ضمن دفاع از آنها، در تلاش برای ممانعت از این امر هستند.

اخیرا با توجه به تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه، قانونی برای الزام رفتن حریدی ها به خدمت وظیفه اجباری تصویب شد که با خشم و اعتراض حریدیها و خاخام های حامی آنها روبه رو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha