نشت‌یابی‌ و تعمیر واحد بخار نیروگاه بندرعباس کمتر از ۳۶ ساعت‌ انجام شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: نشت‌یابی و رفع نشتی (اکونومایزر) واحد سه بخار این نیروگاه در دمای ۷۰ درجه و رطوبت ۹۰ درصد و در کمتر از ۳۶ ساعت از زمان خروج اضطراری واحد انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی روز چهارشنبه با اعلام این خبر عنوان کرد: واحد شماره سه بخار نیروگاه بندرعباس که بر اثر بروز نشتی در اکونومایزر بویلر از شبکه تولید برق جدا شده بود، به همت کارکنان این مجموعه صنعتی در روز عاشورای حسینی(ع) و تا آستانه مراسم شام غریبان در شرایطی طاقت‌فرسا و پیش از خنک‌شدن و محیا شدن دمای کوره اقدام به نشت‌یابی و رفع نشتی نقطه آسیب دیده کردند تا در کمترین زمان ممکن واحد محیای راه‌اندازی و تولید برق شود.

وی بیان کرد: در حالت نرمال برای برطرف کردن چنین ایرادی حداقل ۷۲ ساعت زمان لازم است، تا اقدامات لازم برای این عملیات حاصل شود، لذا باتوجه به نیاز شبکه و پیک مصرف برق در تابستان و رفاه حال هم میهنان این عملیات در حداقل زمان ممکن و با تلاش کارکنان این مجموعه نیروگاهی انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: این نیروگاه با بهره‌مندی از دانش، تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان صنعت برق، روندی پایدار و مستمر، در خدمت‌رسانی به مردم ایران اسلامی و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز بخش‌های اقتصادی و تولیدی استان دارد.

به گزارش ایرنا، نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات ساعت به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha