۶۰۵ هکتار از اراضی ملی در گچساران رفع تصرف شد

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۶۰۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از سال گذشته تاکنون از دست افراد سودجو رفع تصرف شد.

سید قدرت الله علی پور روز چهار شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار اراضی ملی در مناطق مختلف شهرستان با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست تعدادی افراد سودجو خارج شد.
علی پور تصریح کرد: با هوشیاری و پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان این افراد متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و حکم قطعی برای آنان صادر شد.
وی بیان کرد: این اداره اراضی منابع ملی این شهرستان را که بدون ضوابط قانونی به افراد واگذار شده را در هر زمان و مکانی رفع تصرف می‌ کند.
علی پور تصریح کرد: ۱۰هزار متر مربع(یک هکتار) از اراضی ملی این شهرستان در هفته گذشته رفع تصرف شد.
وی عنوان کرد: این میزان اراضی ملی با صدور احکام قضایی و همکاری پاسگاه امامزاده جعفر و تلاش یگان حفاظت از دست یک سودجو در این شهرستان خارج شد.

وی ادامه داد: این متخلف در چهال سال گذشته بیش از۱۰هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان را تصرف و اقدام به کاشت درخت کرده بودند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: منابع طبیعی در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی با متخلفان و سودجویان به صورت قانونی برخورد و با هیچ کس در این خصوص تعارف ندارد.
۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است و ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.
گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha