ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری تهران در سه سطح

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران از ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری در سه سطح فرامنطقه‌ای، منطقه‌ای و محلی خبر داد.

به گزارش ایرنا، زهرا شمس احسان روز چهارشنبه در نخستین نشست کمیته ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری تهران که به میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، بر لزوم ساماندهی اماکن ورزشی متعلق به شهرداری و تسریع این روند با برگزاری نشست‌ها به صورت منظم تاکید کرد.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص طرح ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران افزود: در این طرح ضمن حفظ ساختار سازمان ورزش جهت سیاست گذاری کلان، نظارت و ارزیابی بر تمامی مجموعه‌های ورزشی و همچنین توسعه کلان ورزش همگانی و رویدادهای فرامنطقه‌ای، سعی شده سیاست تمرکز زدایی و وحدت فرماندهی پیگیری و عملیاتی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌ داد: در این طرح ۴۳۰ مجموعه ورزشی شهرداری تهران و حدود ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی، بر اساس چهار معیار، به سه سطح ۱ (فرا منطقه‌ای)، ۲ (سطح منطقه‌ای) و ۳ (سطح محلی) تقسیم بندی شده است.

به گفته شمس احسان، بر این اساس مجموعه‌های ورزشی فرامنطقه‌ای در راستای ارایه خدمات یکپارچه و هوشمند و همچنین امکان اجرای فعالیت‌ها و رویدادهای بزرگ شهری در اختیار سازمان ورزش قرار می‌گیرند و مجموعه‌های سطح منطقه‌ای نیز در راستای توسعه ورزش منطقه و امکاناتی که شهرداری منطقه در راستای ارائه خدمات ورزشی به ساکنین و تعاملات درون منطقه‌ای نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در صورت درخواست منطقه و داشتن شرایط مدیریت، نگهداشت، تجهیز و بهره برداری با تایید کمیته ساماندهی مجموعه‌های ورزشی، به شهرداری‌های مناطق واگذار می‌شود.

ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری تهران در سه سطح

وی یادآور شد: فضاهای ورزشی داخل ساختمان سرای محلات نیز به عنوان فضاهای ورزشی سطح ۳ در اختیار مدیر سرای محله قرار داده می‌شود که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان ورزش و اخذ مجوزهای قانونی از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و همچنین دستورالعمل ستاد راهبری مدیرت محله به ساکنین محله خدمات ورزشی ارائه می‌دهند.

رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در این طرح، فرآیند نظارت سازمان ورزش بر تمامی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران به صورت کامل مشخص شده است.

این نشست با حضور محمدامین توکلی زاده معاون شهردار تهران و حسین اوجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد و پس از ارائه گزارشِ سازمان ورزش در خصوص وضعیت اماکن ورزشی شهرداری، مصوبه تعرفه‌های اصلاحی بهره برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha