۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 5426
کد خبر: 85541579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قادری: دولت با اقدام در واردات خودروهای خارجی به مطالبه مردم و مجلس پاسخ داد

تهران- ایرنا- نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت با اقدام در واردات خودروهای خارجی به مطالبه مجلس و مردم پاسخ داد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با ارزیابی مثبت از واردات خودروهای خارجی گفت: موضوع واردات خودروهای خارجی یکی از مصوبات مجلس یازدهم است که هم می‌تواند به متعادل‌تر شدن بازار خودرو و هم به کاهش قیمت خودروهای وارداتی و خودروهای تولیدی در داخل کمک کند.

وی افزود: واردات خودروهای خارجی همچنین می‌تواند عمر متوسط ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی را قدری کاهش دهد و زمینه برای کاهش مصرف سوخت و تنظیم بازار را هم فراهم کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس عنوان کرد: با کاری که انجام شد دولت می‌تواند فشار وارد کند تا خودروهای فرسوده با سرعت بیشتری از گردونه استفاده خارج شوند و زمینه رقابتی‌شدن تولید در بازار داخلی را هم فراهم کند و خودروسازان در شرایطی قرار بگیرند که نسبت به گذشته نتوانند هر خودرویی که تولید می‌کنند را وارد بازار کنند.

قادری ادامه داد: شرایط جدید در صورتی که با حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه خودرو همراه شود می‌تواند باعث ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شود.

وی اضافه کرد: البته این موضوع مستلزم این است که بخشی از درآمد واردات صرف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه خودرو فعال هستند شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به اعتقاد من این مطالبه‌ای بود که مجلس دوازدهم به آن پاسخ داد. ما منتظر ابلاغ آیین‌نامه بودیم و دولت با این کار، به این مطالبه مجلس و مردم پاسخ داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha