۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۲۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85541684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: کارکرد رسانه های معاند ایجاد احساس افسردگی است

همدان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: تمایل به بدبختی و تقویت احساس افسردگی در بین افراد و جامعه از اهداف و کارکردهای مدل فعالیت رسانه های معاند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری اصحاب رسانه افزود: رسانه ها می توانند جامعه را با ارائه شفافیت درباره مسائل مختلف هدایت کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جریان تبلیغاتی امام حسین (ع) را به شهادت رساند ، یادآور شد: باید نقش رسانه را در بدبینی و احساس بدبختی جوانان شناخت، به واسطه فعالیت رسانه های غربی است که بسیاری از جوانان کشورهای دنیا آرزو دارند در کشورهایی مثل کانادا زندگی کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی و به فرموده پیامبر(ص) اگر حاکم ظالمی وجود داشته باشد که مخالف سنت خدا باشد ، بحق رفتار و قضاوت نکند و حلال و حرام توجه نکند ، باید در برابر او ایستاد.

وی تاکید کرد: جامعه ای که در مقابل حاکم جائر سکوت کند، دچار انحراف شده است.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد؛ برخلاف تاکید اسلامی به نظر برخی راه حل این بود که یزید را دعوت به تقوا کرد و نباید علیه وی قیام می کرد.

نماینده ولی فقیه درباره چرایی تفاوت تحلیل جامعه آن روز با امام حسین (ع) گفت: چون منابر و رسانه ها دست بنی امیه بود.

وی ادامه داد: خبر برای افراد و جامعه رفتار سازی و تصمیم سازی می کند و به تفکر سمت و سو می دهد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به تاثیر اخبار در جامعه گفت: تحلیل تابع اخباری است که فرد می شنود با خبری و اطلاعاتی که در جامعه منتشر می شود.

وی در باره همراهی نکردن مردم با امام حسین (ع) تصریح کرد: بقدری علیه امام حسین جوسازی شده بود که بعد از شهادت هم در خصوص چرایی شهادت ایشان شبه افکنی می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha