آفرینواره فیلم و عکس "روای عشق" سرمایه گذاری برای آینده است

زنجان - ایرنا - رییس هیات داوران بخش فیلم دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس«راوی عشق» گفت:این رخداد، یک سرمایه گذاری برای آینده و فرصتی است تا فیلم‌سازانی برای این رویداد بزرگ تربیت شوند.

عبدالرضا صادقی جهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آفرینواره، آغاز سرمایه گذاری در این حوزه است و در حال حاضر روی فیلمسازها سرمایه گذاری می کنیم که بتوانند در آینده و در دوره های بعدی گوشه ای از عظمت عزاداری های حسینیه و زینبیه اعظم را به تصویر بکشند.

این مسوول ادامه داد: فیلم‌سازانی که امسال برای اولین بار در این آفرینواره شرکت می کنند در سال های بعد صاحب تجربه می شوند و کارهای بهتری را ارایه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم با برگزاری این آفرینواره، گوشه بسیار کوچکی از این عزاداری ها و لایه های متفاوت اجتماعی را نشان دهیم چون زنجان جایگاه ویژه ای در محرم و عزاداری های امام حسین (ع) دارد.

صادقی جهانی با تاکید بر اینکه این آفرینواره، سرمایه گذاری برای آینده است، گفت: همواره از دل این جشنواره ها و رویدادها فیلم سازانی کشف می شوند و زمینه فعالیت آنها در آینده فراهم می شود که این موضوع بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری دسته حسینیه و زینبیه اعظم زنجان، اضافه کرد: فیلمسازان باید قصه و طرح خود را مقابل عظمت این مراسم اجرا کنند که کار بسیار سختی است اما اگر بتوانند در این فضا سوژه خود را پیدا کنند، بسیار ارزشمند است و تجربه درخشانی در کارنامه آنها خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: در جشنواره های دیگر، فیلم ها ساخته و به جشنواره ها ارسال و داوری می شود اما در این رخداد فیلم ها تولید می شود و فیلمساز در حال تولید فیلم‌نامه است که از این منظر جذابیت زیادی دارد.

صادقی جهانی افزود: مهمترین سختی کار در داوری این است که دسته عزاداری در اختیار فیلمساز نیست و او باید خودش را با آن تطبیق دهد و ما این سختی ها را در داوری لحاظ خواهیم کرد.

دومین آفرین‌واره بین المللی راوی عشق از ۲۳ تا ۳۰ تیر در ۲ بخش فیلم و عکس برگزار می‌شود.

۱۸ استان و ۱۰ کشور خارجی در آفرین‌واره بین‌المللی فیلم و عکس راوی عشق در زنجان حضور می‌یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha