مردم غزه با الگوگیری از قیام عاشورا حاضر به گردن خم کردن در مقابل ظلم نیستند

کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: اینکه قیام امام حسین (ع) بعد از گذشت ۱۴ قرن در دنیا بال گسترده و خیابان‌های آمریکا و اروپا را هم درنوردیده، دلیلش این است که جبهه حق به‌تدریج طرف‌داران خود را در دنیا پیدا می‌کند، آنچه که امروز در غزه رخ می‌دهد، الگوگرفته از قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که این جمعیت مظلوم با دست‌خالی، حاضر نیستند در مقابل ظلم گردن خم کنند.

به گزارش ایرنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» شامگاه چهارشنبه با حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که با همت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد؛ بیان کرد:

تفاوت اساسی قیام امام حسین (ع) با سایر انقلاب‌ها در طول تاریخ، این است که تمام انقلاب‌ها دوره مشخصی داشته‌اند و پس از مدتی اثری از آن‌ها باقی نمانده و به خاطره‌ای در تاریخ تبدیل شده‌اند؛ اما انقلاب عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سرآغاز یک انقلاب جهانی حق علیه باطل و احیای کتاب خدا، سیره و سنت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) بود.

وی تصریح کرد: قیام عاشورا تا قیامت استمرار دارد و قیام حضرت ولی‌عصر (عج) نیز استمرار همین قیام است؛ بنابراین شعار انقلاب امام زمان (عج) «یا لثارات‌الحسین به‌معنای کجایید ای منتقمان خون حسین؟» است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه همه انسان‌ها همواره در صحنه جنگ حق و باطل قرار دارند، گفت: تمام کسانی که در طول تاریخ در مسیر مقابله با حق اجتماع کردند و خون بندگان خدا را ریختند تا ظلم، بی‌عدالتی، فساد و طاغوت را حاکم کنند، در مجموعه قاتلان امام حسین (ع) قرار گرفته‌اند. همچنین کسانی که بعدها آمدند و در مقابل باطل و ظلم ایستادند، در زمره سپاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار می‌گیرند.

وی قیام عاشورا را الگوی همیشگی حق‌مداری خواند و اظهار کرد: حرکت بزرگ عاشورا، بنیان‌گذاریِ ابدی برای سپاه حق و حقیقت بود که در مقابل باطل گرچه با عده و عُده اندک تسلیم نشوند، ضعف نشان ندهند و با اقتدار و قدرت معنوی و روحی تا مرز شهادت در مقابل دشمن بایستند، چرا که یقیناً شهادت آن‌ها مسیر تاریخ را عوض می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری انقلاب اسلامی را الگوبرداری از قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواند و عنوان کرد: منطق انقلاب اسلامی ایران، منطق امام حسین (ع) است که می‌فرماید: «اگر دین جدّ من جز با ریخته‌شدن خون من باقی نمی‌ماند، ای شمشیرها حسین (ع) را دریابید! با شهادت حسین (ع) دین جدّم پابرجا می‌ماند» و همین منطق، انقلاب اسلامی را با دست‌خالی بر همه استکبار پیروز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha