پرداخت قطره چکانی تسهیلات مسکن در خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: پرداخت تسهیلات مسکن در استان بسیار کند پیش می رود و سبب گلایه متقاضیان شده است. 

حسین جزمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون ۵۹۶ پرونده در انتظار دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن است، پرداخت تسهیلات در سال جاری بسیار کند پیش می رود و تاخیر در پرداخت تسهیلات اجرای طرح ها را تحت شعاع قرار داده است.

وی افزود: یکهزار و ۲۷۸ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، به ۲ هزار و هفت نفر از متقاضیان پرداخت شده است همچنین ۲۷۸ میلیارد ریال آورده از متقاضیان برای پروژه های جمع آوری شده است.

جزمی درباره تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت مسکن ملی در استان خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را تامین کرده است و اکنون مشکلی در این زمینه در شهرهای استان برای متقاضیان بنیاد مسکن وجود ندارد.

تامین ۱۳۱ هکتار زمین برای مسکن دولتی

وی افزود: ۱۳۱ هکتار زمین به وسیله راه و شهرسازی استان برای طرح نهضت ملی مسکن تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی و الحاق به محدوده شهری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان بر اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن نظارت دارد، این نظارت ها به صورت مستمر در حال انجام است و از بروز مشکلات پیشین در طرح مسکن مهر پیشگیری خواهد شد.

جزمی درباره تاثیر گرانی و افزایش قیمت ها در قیمت تمام شده تولید مسکن به وسیله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به تورم در بازار، قیمت تمام شده تولید مسکن از ۲۷ میلیون ریال به ازای هر مترمربع در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۲۰ میلیون ریال افزایش یافته است البته دولت کمک های خوبی در این باره در نظر گرفته است و امید می رود با مشارکت مردم، گام های موثر برای تامین مسکن و خانه دار شدن اقشار مختلف برداشته شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ینج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و متقاضیان ساخت مسکن در قالب گروه های ساخت نیز به ازای هر واحد مسکونی، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی دریافت می کنند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha