لذت خودکفایی با حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی از ۲۸۱ طرح اشتغالزایی

بجنورد-ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی در سه ماهه نخست سالجاری با اعتبار ۳۵۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال از ۲۸۱ طرح اشتغالزا حمایت کرد.

مجید الهی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اشتغالزایی مهمترین عامل برای دستیابی به توانمندسازی مددجویان است، اظهار کرد: ۵۸ مورد از تسهیلات پرداخت شده از محل صندوق امداد ولایت و ۲۲۳ مورد نیز از محل جزء چهار بند (ب) تبصره ۲ پرداخت شده است.

الهی راد اظهار کرد: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، نوغانداری، قالیبافی، خیاطی، گلخانه، مشاغل خرد خدماتی و خرید ادوات کشاورزی و تراکتور از جمله این طرح ها است.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات قابل پرداخت به هر طرح یکهزار و ۵۰۰ میلیون ریال است، گفت: به طور میانگین برای هر طرح اشتغال ۷۵۰ میلیون ریال پرداخت شد که بنا بر نوع طرح این رقم متفاوت است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش از ۲ منبع قرض الحسنه امدادی با کارمزد چهار درصد (بازپرداخت هفت ساله) و قرض الحسنه صندوق امداد ولایت با کارمزد ۲ درصد(بازپرداخت پنج ساله) است.

الهی راد با اشاره اینکه رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) آموزش افراد و در عین حال اعطای تسهیلات ایجاد جهت ایجاد فرصت مناسب شغلی است تصریح کرد: امسال در مجموع ایجاد ۴ هزار و ۵۷۲ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی هدفگذاری شده است.
خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری، بیش از ۵۳ هزار خانوار و بیش از شامل ۱۰۶ هزار مددجو زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha