۱۵ مصوبه رهاورد سفر استاندار فارس به شهرستان آباده

شیراز- ایرنا- استاندار فارس در هشتاد و چهاردهمین سفر شهرستانی خود میهمان مردم شهرستان آباده بود، سفری که ۱۵ مصوبه به دنبال داشت.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، شامگاه چهارشنبه در پایان سفر خود در جمع خبرنگاران گفت: امروز در جریان سفر به آباده مسائل و مشکلات مختلف این شهرستان به ویژه شهر ایزدخواست را مورد ارزیابی قرار دادیم.

محمد هادی ایمانیه افزود: یکی از مشکلات اصلی شهر ایزدخواست بحث اشتغال و فعال شدن شهرک صنعتی و مجتمع کارگاهی متعلق به بنیاد مسکن است که با همکاری تهران، تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

۱۵ مصوبه رهاورد سفر استاندار فارس به شهرستان آباده

وی ادامه داد: در همین راستا، با مسئولان شرکت شهرک های صنعتی توافق شد که انتقال برق به این مجموعه انجام شود.

او اظهار کرد: همچنین مقرر شد که در این مقطع برای واگذاری زمین هزینه‌ای دریافت نشود تا پس از فعال شدن واحدهای صنعتی، وجه قانونی زمین نیز به شکل اقساطی از متقاضیان دریافت شود.

استاندار فارس، در خصوص قلعه و کاروانسرای ایزدخواست هم گفت: این بناهای تاریخی دارای پیشنیه بیش از چند هزار سال هستند که نیاز مبرم به بازسازی دارند.

ایمانیه افزود: در همین ارتباط طی هماهنگی تلفنی با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مقرر شد که ضمن اخذ ماده ۲۳، ردیف اعتباری مناسبی در بودجه ۱۴۰۴ برای تعمیر، نگهداری و مقام سازی این بناهای تاریخی اختصاص یابد.

وی، با اشاره به حمایت مدیریت ارشد استان از تعاونی جوانان برای احداث بازارچه در کنار آزادراه شیراز – اصفهان ادامه داد: تلاش می شود که محور ارتباطی آباده به آزادراه شیراز - اصفهان نیز در جهت سهولت دسترسی، از طریق مولدسازی، تهاتر و دیگر روش‌ها به راه اصلی تبدیل شود.

۱۵ مصوبه رهاورد سفر استاندار فارس به شهرستان آباده

استاندار فارس، با اشاره به بازدید خود از پروژه در حال ساخت فرودگاه شمال استان گفت: پیمانکار متعهد شده تا پایان فروردین سال ۱۴۰۴، به تعهدات خود به طور کاملا عمل کند.

ایمانیه افزود: ساختمان ترمینال و برج مراقبت این فرودگاه به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود و امیدواریم این فرودگاه که مورد استفاده جنوب استان اصفهان نیز قرار می‌گیرد با سرعت چند برابری تجهیز، تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.

او گفت: پروژه کتابخانه و موزه شهر آباده نیز که سال ها در دست احداث است، به شهرداری این شهر واگذار شد.

وی، در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان آباده نیز گفت: وضعیت ساخت نهضت ملی مسکن در این شهرستان خوب و مناسب است و امیدواریم در هفته دولت امسال ۲۰۰ واحد جدید این طرح ارزشمند تحویل متقاضیان شود.

۱۵ مصوبه رهاورد سفر استاندار فارس به شهرستان آباده

استاندار فارس اظهار کرد: با توجه به نیاز استان برای گسترش و توسعه فضای دانشگاه فرهنگیان، برای ایجاد شعبه‌ای از این دانشگاه در شهر آباده پیگیری های لازم را انجام می‌دهیم تا تربیت معلمان شمال استان را برعهده گیرد.

ایمانیه افزود: همچین در جلسه امروز شورای اداری شهرستان، مشکل آبرسانی و برق رسانی به حدود ۲۰۰ واحد دامداری در آباده و ایزدخواست نیز حل و فصل شد.

وی اظهار کرد: همچنین با ارتقاء مرکز جامع سلامت ایزدخواست به مرکز جامع سلامت منتخب در جریان این سفر، شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات حوزه بهداشت و درمان در این منطقه خواهیم بود.

نخستین سفر استاندار فارس به شهرستان آباده نیز که چهارشنبه یازدهم مردادماه ۱۴۰۲ انجام شد، ۱۰ مصوبه به همراه داشت.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۲ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha