سه روستای عجب شیر در وضعیت قرمز آبی هستند

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه سه روستای عجب شیر در وضعیت قرمز آبی قرار دارند، گفت: چهار روستا نیز در وضعیت زرد هستند که با برنامه ریزی های انجام شده، مشکل آب شرب این هفت روستا برطرف می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این شرکت، محمد خانی روز پنجشنبه اظهار کرد: شهرستان عجب‌شیر از ۲ بخش عجب‌شیر و جوان قلعه تشکیل شده است که هر ۲ در وضعیت سفید آبی هستند و از ۳۸ روستای این شهرستان نیز ۳۱ روستا مشکل آبی ندارند.

وی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل آبرسانی ۲ روستا از محل انعقاد تفاهم نامه (مرحله دوم اعتبارات محرومیت زدایی) و چهار روستای دیگر از محل اعتبارات داخلی در سال جاری رفع می‌شود.
وی افزود: ۶ روستای عجب‌شیر امسال به آب پایدار می‌رسند و روستای حوری به دلیل حجم بالای عملیات جزو روستاهای پیشنهادی برای اخذ اعتبارات استانی در سال آینده است.

از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ روستای آذربایجان شرقی حدود ۷۰۰ روستا دارای تنش آبی بودند که با اجرای طرح جهاد آبرسانی در دولت سیزدهم و آبرسانی به ۴۱۱ روستا در ۲ فاز، تعداد این روستاها به کمتر از ۳۰۰ روستا کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha