خدمت به دانش آموزان با نیاز ویژه در اولویت آموزش و پرورش کردستان است

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش وپرورش کردستان گفت: آموزش وپرورش استثنایی و خدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در اولویت کاری دستگاه تعلیم و تربیت استان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، هاشم ناظمی جلال روزپنجشنبه درگردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی-تربیتی استان در سنندج اظهار کرد: خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی است و شناخت بیشتر آموزش و پرورش استثنایی باعث می‌شود ارائه خدمات به دانش آموزان مستحق این حوزه باکیفیت تر باشد.

وی با اشاره به پوشش صددرصدی واجرای موفقیت آمیزبرنامه ملی سنجش در استان، افزود: در ۲ سال اخیر با اجرای موفقیت آمیز این برنامه وبا کسب حد نصاب بالاتر از میانگین کشوری جزو استان‌های برتر در اجرای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به برگزاری دوره کشوری مهارت آموزی و استخدام مربیان امور آموزش معلولین وباز آموزی آموزگاران استثنایی اشاره کرد و گفت: پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ به مدت پنج روز از ۳۰ تیر تا سوم مرداد با حضور در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج در این دوره آموزشی شرکت می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کردستان از نظر سرانه فضای آموزشی در جایگاهی پایین تر از میانگین کشوری است،یادآور شد: همچنین در سطح استان ۶ شهرستان بانه،سقز،مریوان،قروه،دهگلان وناحیه یک سنندج در زمینه سرانه‌ فضای آموزشی پایین تر از میانگین استان هستند که به تبع شامل آموزش وپرورش استثنایی نیز می شود.

ناظمی جلال اظهار کرد: در ۲ سال اخیر و در دولت سیزدهم شهید جمهور با وجود چالش‌های موجود دربحث فضا و اعتبار فعالیت‌های خوب واثربخشی در آموزش وپرورش استثنایی استان پایه ریزی و اجرا شده است.

خدمت به دانش آموزان با نیاز ویژه در اولویت آموزش و پرورش کردستان است

ارائه خدمات به بیش از هزار دانش آموز با نیاز ویژه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیزدراین گردهمایی با اشاره به فعالیت ۵۵۲ نفر ازعوامل اجرایی و آموزشی درمدارس با نیازهای ویژه استان گفت: ۷۷ مدرسه مستقل وضمیمه استثنایی به حدود هزار و ۵۱۸ دانش آموز با نیاز ویژه در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

طالب محمدی افزود: با گرفتن مجوز احداث مراکز جامع سنجش،آموزش،توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی-تربیتی برای مناطق کرانی وکلاترزان تعداد این مراکز در استان به ۲۲ مرکز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: ۵۸۹ دانش‌آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر (با بهره‌هوشی عادی) در مدارس عادی (پذیرا) و با بهره‌مندی از خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی وحمایتی آموزش و پرورش استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه سالیانه حدود هزار و۴۰۰ دانش آموز دارای مشکلات یادگیری به مراکز جامع جهت دریافت خدمات آموزشی وتوانبخشی مراجعه می کنند،اعلام کرد: در مجموع سه هزار و ۵۰۷ دانش‌آموز از آموزش وپرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی دریافت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی عملیاتی در سطوح مختلف وبرشمردن هشت شاخص اصلی عملکردی آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: عناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب ۴۱ برنامه اصلی به شهرستان‌ها ومناطق ابلاغ شده است.

محمدی یادآور شد: همچنین شیوه‌نامه نظارت و راهنمایی شامل تمام اقدامات نظارتی این اداره در ابعاد و سطوح مختلف به انضمام ابزارهای نظارتی مربوط است که با اجرا و بازخوردهای مناسب به ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی تدوین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha