افزون بر هزار نفر از خدمات رایگان بسیج حقوق‌دانان خراسان شمالی بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- مسوول قشر بسیج حقوق‌دانان سپاه حضرت جوادالائمه(ع) گفت: سه ماهه نخست سالجاری هزار و ۲۰۰ نفر در استان از خدمات مشاوره حقوقی رایگان بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بسیج استان محمد خدابخش روز پنجشنبه اظهار کرد: گروه‌های صلح و سازش توسط بسیج حقوقدانان استان تشکیل و یکی از برنامه های این گروه ارایه مشاوره حقوقی و ایجاد صلح سازش است.

وی با بیان اینکه گروه‌های صلح و سازش در سه ماه سال جاری رضایت ۵۰ تن از شاکیان را جلب کرده است افزود: بالابردن سواد حقوقی مردم، تربیت حقوقدان در تراز انقلاب اسلامی و ایجاد گروه‌های صلح و سازش از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج حقوق‌دانان سپاه حضرت جوادالائمه(ع) است.

مسوول قشر بسیج حقوقدانان سپاه حضرت جوادالائمه(ع) اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی توسط بسیج حقوق دانان سپاه انجام می‌شود که طرح حقوق یاران جزو مهم‌ترین آنها است.

وی افزود: در این طرح که در قالب ارتباط بین حوزه و پایگاه برگزار می‌شود؛ ۲۴ حوزه مشخص شده‌ است که حقوقدانان بسیجی در ساعات مشخص در این مراکز حضور دارند و به رفع مشکلات حقوقی حوزه می‌پردازند.

خدابخش تصریح کرد: ارایه مشاوره حقوقی و برگزاری کلاس‌های آموزش مباحث حقوقی به افراد نیز از دیگر برنامه‌های بسیج حقوقدانان سپاه استان است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد گروه‌های صلح و سازش به منظور کاهش ورودی پرونده‌های قضایی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم و میزخدمت‌ها و اردوهای جهادی در ذیل این هدف برگزار می‌شوند.

خدابخش تاکید کرد: تربیت حقوقدان در تراز انقلاب اسلامی نیز از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج حقوقدانان است که دنبال می‌کنیم که در این خصوص ۵۰ نفر از حقوق دانان نیز آموزش های لازم را فرا گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha