آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران سمنانی/ خرید تضمینی از ۷۵ هزار تن گذشت

سمنان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به آغاز پرداخت مطالبه‌های گندمکاران، گفت: ۷۵ هزار و ۵۴۰ تن گندم از برداشت سال زراعی جاری در سمنان تا بیست و هفتم تیر ۱۴۰۳ خرید تضمینی شد و روند خرید ادامه دارد.

عبدالرحیم تحصیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای برداشت گندم در استان سمنان تاکنون ۷۵ هزار و ۵۴۰ تن محصول به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال از کشاورزان نقاط مختلف استان خرید تضمینی شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته، افزود: این مقدار خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان است.

به گفته وی، مجموع خرید تضمینی گندم در سمنان از زمان آغاز برداشت تا بیست و هفتم تیر ۱۴۰۲ حدود ۷۱ هزار و ۸۶۸ تن بود که امسال میزان خرید تضمینی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چهار درصدی داشت.

آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران سمنانی / خرید تضمینی از ۷۵ هزار تن گذشت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به پیگیری‌ها برای پرداخت مطالبه‌های گندمگاران این استان، گفت: پرداخت مطالبه‌های گندمکاران طی روزهای گذشته آغاز شده است.

چهار درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

تحصیلی اظهار کرد: در مجموع حدود چهار درصد از کل مطالبات گندمکاران سمنان به میزان ۵۱۱ میلیارد و ۱۸۶ ریال تا کنون پرداخت شد و از بخشی از مطالبه های گندمکاران استان سمنان ۲۶ درصد از پنجم خرداد ۱۴۰۳ زمان آغاز خرید تضمینی تا پانزدهم این ماه در سه روز گذشته پرداخت شد و پرداختی‌ها طی روزهای آینده ادامه دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در زمان اوج برداشت گندم ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف این استان فعال بود و اکنون ۱۴ مرکز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سمنان تا پایان برداشت ادامه می‌یابد، اضافه کرد: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان تا این لحظه مربوط به شهرستان میامی بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان ادامه داد: ۳۳ هزار و ۳۴۲ تن گندم از کشاورزان شهرستان میامی و از طریق مراکز خرید فعال، خرید تضمینی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش‌بینی تولید گندم سال ۱۴۰۳ در سمنان حدود ۱۱۶ هزار تن و برآورد میزان خرید حدود ۸۵ هزار تن است.

امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم طبق جدول پاکی با اُفت غیرمفید یک درصد و اُفت مفید چهاردرصد، حدود ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد.

بررسی عملکرد در واحد سطح مربوط به کشت گندم در استان سمنان نشان‌دهنده افزایش خرید تضمینی گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۷۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha