خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیر قانونی است

مشهد- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی حمایتی (نهضت ملی مسکن) طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، ممنوع و غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید داعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چنانچه امتیاز مسکن‌های حمایتی خرید و فروش شود، دعواهای احتمالی آتی قابل پیگرد نیست.

وی ادامه داد: در ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، قید شده که حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط و انتقال حق انتفاع اراضی یا اعیان یا امتیاز ثبت نام وجود ندارد. همچنین ثبت رسمی معاملات و وکالت نامه‌ها وابسته به اخذ استعلام از اداره کل راه و شهرسازی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی بیان کرد: سوداگران با توجه به این قانون برای اینکه دچار مشکل نشوند شروع به فروش امتیازهای خود به قیمت پایین‌تر کرده‌اند و مردم هم به دلیل ناآگاهی که نسبت به موضوع دارند اقدام به خرید می‌کنند و دچار ضررهای جبران ناپذیر می‌شوند.

داعی در پایان از مردم خواست تا از خرید امتیازهای مسکن‌های حمایتی (نهضت ملی مسکن) اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا، تولید چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال دولت سیزدهم برنامه ریزی شد که سهم خراسان رضوی از این تعداد ۳۶۳ هزار و ۹۳۴ واحد بود که در قالب چهار برنامه حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی به اجرا گذاشته شده است.

از این تعداد سهم برنامه حمایتی ۱۶۸ هزار و ۷۱۷ واحد، برنامه بازآفرینی شهری ۵۶ هزار و ۲۳۶ واحد، خودمالک شهری ۷۴ هزار و ۹۸۱ واحد و روستایی ۶۴ هزار واحد در خراسان رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha