۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85542022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان جنوبی جزو استان‌های برتر اهدای خون بانوان در کشور است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: این استان در زمینه اهدای خون بانوان بین استان‌های کشور جزو چهار استان نخست قرار گرفت.

کامبیز مهدی‌ زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون میانگین اهدای خون بانوان در استان هفت درصد است که این میزان در کشور چهار درصد اعلام شده است.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی در کنار استان‌های خراسان شمالی، لرستان و سیستان و بلوچستان با بیش از هفت درصد حضور بانوان در مراکز خونگیری، جزو استان‌های برتر معرفی شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ۴۳۱ نفر از بانوان استان موفق به اهدای خون شدند اما با توجه به ظرفیت استان هنوز نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه داریم.

وی عنوان کرد: هر فرد سالم در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال با حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم می‌تواند اهدای خون انجام دهد لذا بانوان نیز تا قبل از دوره یائسگی می‌توانند حداکثر سه بار در سال و در هر بار ۴۵۰ میلی‌لیتر خون اهدا کنند.

مهدی زاده گفت: بانوان در دوران حاملگی و تا ۶ هفته بعد از زایمان، در صورت داشتن سقط جنین و تا یکسال پس از آن، دوران شیردهی و دوران قاعدگی تا رفع علائم و شدت نباید خون اهدا کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی است و جان برخی از بیماران مانند مبتلایان به تالاسمی و سرطانی به خون وابسته است از بانوانی که شرایط لازم را دارند تقاضا داریم برای اهدای خون مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha