رییس مرکز تحقیقات وزارت تعاون: ۷۶۰ هزار کارگاه کوچک در کشور دایر است

مشهد- ایرنا- رییس مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۷۶۰ هزار کارگاه کوچک با کمتر از ۱۰ نفر نیروی کار در کشور دایر است که برای ارتقای ایمنی آنها در دولت سیزدهم اقدام ماندگاری انجام شد.

به گزارش ایرنا، حبیب‌الله جلیلی روز پنجشنبه در پنجمین نشست دبیرخانه قرارگاه آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارگر خراسان رضوی افزود: در دولت شهید رییسی برای نخستین بار، موضوع آموزش ایمنی کارگران کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارگر در قالب طرح "آماک" (حروف اول میدان های نفتی در صنعت نفت) مطرح شد که کارگر بابت شرکت در دوره‌های آموزشی هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست برنامه عملیاتی قرارگاه آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های کوچک بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی کار برای زنان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی و اجرا شد، سپس در قالب تفاهم‌نامه مشترک میان مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی آموزش حدود ۱۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

رییس مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ایجاد قرارگاه ایمنی در محیط کار فرصتی مغتنم برای ایجاد ساختار منظم و کارآمد در راستای ساماندهی نظام آموزش ایمنی نزد کارگاه‌های کوچک خواهد بود و موجب کاهش حوادث شغلی و ارتقاء، حفظ و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه بین چهار تا پنج درصد کارگران بیمه شده کشور در حوزه ساختمان فعالیت می‌کنند، افزود: این در حالی است که بیشترین حوادث شغلی در حوزه ساختمان برای کارگران رخ می‌دهد.

رییس مرکز تحقیقات وزارت تعاون: ۷۶۰ هزار کارگاه کوچک در کشور دایر است

برگزاری ۳۵ هزار نفر ساعت دوره آموزشی ایمنی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۳۴ هزار و ۷۷۶ نفر ساعت دوره آموزشی ایمنی در استان برگزار شده است.

محمد امین بابایی با اشاره به ایجاد شناسنامه الکترونیکی کار برای هر ایرانی افزود: هرچه شفافیت در کارها بیشتر باشد، میزان اثرگذاری آن در جامعه ملموس تر و مانع بی قانونی خواهد شد.

وی تولید محتوای رسانه‌ای به منظور ارتقای فرهنگ سازی ایمنی در جامعه را ضروری دانست و گفت: ارائه آموزش های تخصصی به جامعه هدف و تعلیم مسوول ایمنی در کارگاه‌ها از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیاز امروز خراسان رضوی است.

پنجمین نشست دبیرخانه قرارگاه آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارگر خراسان رضوی امروز به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha