برگزاری مسابقات یوگا در همدان با شعار "سهم من در تداوم حیات"

همدان- ایرنا- مسئول کمیته یوگا استان همدان گفت: مسابقات یوگا در همدان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و شعار «سهم من در تداوم حیات» با هدف اشاعه فرهنگ توجه به محیط زیست و استفاده از ورزشکاران به عنوان سفیران محیط زیست برگزار می شود.

کامران عظیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دور از رقابت ها در پنج رده سنی، در ۲ کلاس A و B با حضور ۴۵ ورزشکار مرد فردا جمعه ۲۹ تیرماه و برای بانوان ۲۰ روز دیگر برگزار می شود.

وی یادآوری کرد: این دور از مسابقات قرار بود همزمان با هفته محیط زیست برگزار شود اما شهادت آیت الله رییسی و پس از آن برگزاری انتخابات زودهنگام موجب تاخیر در برگزاری این دور از رقابت ها شد.

مسئول کمیته یوگا استان همدان اظهار کرد: برای فعالیت در این ورزش، سن و سال و جنسیت مطرح نیست به گونه ای که از کودک ۹ ساله تا فرد ۷۰ ساله در این رشته ورزشی و مسابقات آن حضور دارند.

عظیمی ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی کمیته یوگا ترغیب اسپانسرها برای حمایت از این رشته ورزشی است تا زمینه ای برای ترویج این رشته ورزشی در بین قشرهای مختلف شود.

وی با بیان اینکه یوگا به سلامت جسم و روح توجه ویژه دارد گفت: فعالیت در این رشته ورزشی موجب ارتقای قدرت بدنی و آمادگی بدن می شود.

مسئول کمیته یوگا استان همدان اظهار کرد: یوگا ورزش کاملی است به گونه ای که بسیاری از افرادی که آسیب دیدگی جسمی و عضلانی از جمله کمر درد دارند با فعالیت در این رشته ورزشی و انجام یکسری حرکات اصلاحی، بهبود می یابند.

عظیمی، افزایش قدرت بدنی، انعطاف پذیری، تعادل و استقامت را ویژگی های کاربردی و مهم ورزش یوگا دانست و افزود: این چهار ویژگی لازمه داشتن یک بدن متعادل است.

وی گفت: در حال حاضر ۴۰ باشگاه خصوصی و نیمه خصوصی مشغول به آموزش حدود یک هزار ورزشکار در رشته یوگا هستند که سهم باشگاه های بانوان بسیار بیشتر از آقایان است.

آموزشگاه یوگا برای اولین بار در سال ۱۳۴۶ در تهران راه اندازی شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سال ۱۳۷۴ به طور رسمی تحت نظر تربیت بدنی و جزو زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای همگانی آغاز به کار کرد.

رشته ورزشی یوگا که به مراقبه (مدیتیشن) هم معروف است،‌ شامل تمرینات جسمی، تمرکزی، تنفس عمیق و رها سازیِ ذهن است تا فعالان در این رشته به آرامش و مراقبه دست پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha