کشف بیش از ۵۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

قصرشیرین- ایرنا- ۵۱ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق طی مراحل جداگانه ای با تلاش ماموران انتظامی و پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه در مرز پرویزخان کشف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی قصرشیرین از کشف ۴۷ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران یگان امداد قصرشیرین حین گشتزنی در شهرستان و حوالی گمرک پرویزخان موفق به شناسایی ۶ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شدند.

سرهنگ ایمان مرادی افزود: در بازرسی های انجام گرفته از خودروهای توقیفی ۴۷ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش هفت میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال کشف شد و در این رابطه ۶ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: افراد دستگیر شده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

همچنین سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه نیز از کشف چهار هزار و ۶۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق در گمرک پرویزخان شهرستان قصرشیرین خبر داد.

سرهنگ علی مرادی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی مستقر در پایانه مرزی پرویزخان حین گشت زنی به چند دستگاه خودرو مشکوک و جهت بازرسی آن ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی های انجام گرفته چهار هزار و ۶۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ مرادی در پایان از تشکیل پرونده ای در این رابطه و ارسال به مراجع قضائی جهت بررسی های تکمیلی خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha