توقیف خودرو بنز ۲۵۰ میلیارد ریالی قاچاق در بستک

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف و توقیف یک دستگاه خودرو بنز سواری قاچاق به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان بستک خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز پنحشنبه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی بخش جناح شهرستان بستک روز گذشته حین گشت زنی و کنترل محور مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودرو سواری بنز مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی بیان کرد: راننده و سرنشین خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز طولانی و با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان و تیراندازی به سمت لاستیک‌های آن، متهمان عرصه را برخود تنگ دیده و خودرو را رها و متواری شدند.

سردار جاویدان اظهار کرد: پس از استعلام سامانه از پلاک‌های خودرو مشخص شد، پلاک‌های نصب شده بر روی آن جعلی بوده و این خودرو توقیفی به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده و قاچاق است.

وی ارزش این خودرو قاچاق کشف شده را بنا بر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و تحقیقات در خصوص شناسایی متهمان ادامه دارد.

کشف جرثقیل قاچاق در میناب

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از شناسایی و کشف یک دستگاه جرثقیل سنگین قاچاق به ارزش ۳۴ میلیارد ریال در شهرستان میناب خبر داد.

سردار جاویدان یادآور شد: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید چغازردی میناب در ادامه طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری جاده میناب - بندرعباس به یک دستگاه کامیون کشنده حامل جرثقیل مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: ماموران جهت بررسی خودرو را متوقف کرده که در بررسی مدارک مشخص شد دستگاه جرثقیل بدون هرگونه مجوز گمرکی و قانونی بوده و قاچاق وارد کشور شده است.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان اقتصادی ۳۴ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha