۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85542081
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجرای گشت و پایش زیست محیطی در اسلامشهر

۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85542081
اجرای گشت و پایش زیست محیطی در اسلامشهر

اسلامشهر- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از اجرای ۱۳۶ مورد گشت زیست محیطی این اداره در سه ماه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیده خدنگی با اشاره به تعداد ۱۳۶ مورد گشت و پایش زیست محیطی در سطح شهرستان اسلامشهر توسط کارشناسان و یگان حفاظت این اداره طی سه ماهه اول سالجاری اظهار داشت: این پایش ها منجر به شناسایی ۲۶ واحد جدید، صدور ۸۹ اخطاریه برای واحدهای متخلف و جمع آوری ۳ واحد غیر مجاز شد.

اجرای گشت و پایش زیست محیطی در اسلامشهر

وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات انجام شده این اداره در سه ماهه اول، بررسی ۴۴ مورد استعلام به منظور احداث و بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی جدید و ۱۷ مورد شکایت مردمی بوده و همچنین پرونده ۱۲ واحد متخلف به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی به مراجع قضایی معرفی شد.

خدنگی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در دستورکار محیط زیست شهرستان قرار داشته و بطور جدی پیگیری می شود، موضوع آموزش های عمومی و فرهنگ سازی محیط زیستی برای گروه های مختلف است، تصریح کرد: در این آموزش ها حدود ۸۰۰ نفر ساعت آموزش، تعداد ۵ برنامه پاکسازی طبیعت و محیط زیست در قالب پویش های مختلف ازجمله پویش مردمی بی زباله و جمع آوری پسماندها و نخاله های ساختمانی با همکاری مدیریت پسماند شهرداری و آموزش و پرورش و برنامه های متنوع دیگر در مناسبتهای محیط زیستی در حوزه آموزش و مشارکتهای مردمی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ مورد خوداظهاری و ۴۴ مورد نمونه برداری شامل آب سطحی و پساب و ۱ مورد سنجش صوت از دیگر اقدامات صورت پذیرفته طی سه ماهه اول سالجاری در این شهرستان بوده است.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha