۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85542095
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دریافت شهریه در مدارس دولتی کیش ممنوع است

۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85542095
دریافت شهریه در مدارس دولتی کیش ممنوع است

کیش- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش کیش با بیان اینکه ۲۷ مدرسه دولتی در این جزیره فعال است، گفت: مدارس دولتی در جزیره کیش حق دریافت شهریه ندارند.

صالح بهرام‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به اینکه «آیا مدارس دولتی هیات امنایی و نمونه دولتی حق دریافت شهریه دارند؟» بیان کرد: طبق قانون، مدارس دولتی هیات امنایی و نمونه دولتی در قالب برنامه‌های فوق برنامه ارائه شده شهریه دریافت می‌کنند، اما باید توجه کرد این مدارس نباید در هنگام ثبت نام، دانش آموزان را الزام به پرداخت شهریه کنند.

وی ادامه داد: به عبارتی دیگر شهریه مربوط به مدارس نمونه دولتی و هیات امنایی باید در طول سال تحصیلی دریافت شود و اجبار به پرداخت آن به هنگام ثبت نام از دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید خلاف است.

مدیر آموزش و پرورش کیش خاطر نشان کرد: دریافت هزینه کتب درسی و حق بیمه از دانش آموزان به هنگام ثبت نام هیچ مشکلی ندارد و کاملا قانونی است.

وی از خانواده‌ها خواست تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام دانش آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید اقدام کنند، چرا که طبق لیست اعلامی مدارس کتب درسی به آنان تعلق می‌گیرد.

بهرام‌پور همچنین در رابطه با شهریه سرویس مدارس گفت: مقرر شد پس از تعیین نرخ شهریه توسط شرکت حمل و نقل و تایید شورای شهر، نرخ شهریه جدید مدارس به خانواده اعلام شود.

وی همچنین با بیان اینکه لباس دانش آموزان در سال تحصیلی جدید تغییر نمی‌کند، اظهار کرد: دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های سال قبل استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش کیش اضافه کرد: تولیدی خاصی برای فروش لباس مدرسه تعیین نشده است و خانواده می‌توانند لباس مدرسه دانش آموزان را مطابق طرح تایید شده مدارس از واحد تولیدی دلخواه یا با هماهنگی شورای مدارس و انجمن اولیاء مربیان از واحد تولیدی تعیین شده، خریداری کنند.

وی تاکید کرد که مدارس هزینه‌ای برای لباس دانش آموزان دریافت نمی‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha