۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85542157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارشناسان بهداشت کردستان ۴۲۰ بازرسی از اماکن مذهبی انجام دادند

سنندج- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کارشناسان بهداشت استان، در ایام تاسوعا و عاشورا، ۴۲۰ مورد بازرسی از محل تهیه نذورات و اماکن مذهبی انجام دادند.

به گزارش ایرنا، دکتر فرزام بیدارپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در همین مدت، ۸۵ مورد بازرسی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، ۹۵ مورد کنترل و نظارت بر توزیع نذورات، ۹۶ مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل، ۲۷ مورد نمونه‌برداری و ۴۰۸ مورد کلرسنجی از آب شرب اماکن و مراکز محل برگزاری مراسم عزاداری در شهر و روستاهای استان انجام شد.

وی با بیان اینکه بازرسی ها به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی انجام شد، افزود: این برنامه با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های ناشی از عدم رعایت بهداشت مواد غذایی و آب شرب اجرا شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی بازرسان بهداشت محیط، مورد مسمومیت یا بیماری ناشی از مصرف نذورات یا آب شرب در این ایام گزارش نشد.

بیدارپور یادآور شد: بازرسی‌ها از ۱۷ تا ۲۶ تیر ماه با اولویت نظارت بر مراکز پخت و توزیع نذورات، اماکن عمومی حساس (مساجد، موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی) و سامانه‌های آبرسانی، با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط (هر شهرستان روزانه یک تیم دو نفره) مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و سطوح انجام شد.

وی بیان کرد: علاوه بر اقدامات نظارتی، ۶ همیار سلامت هیات‌ها و ۱۲۵ نفر شاغل در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان‌های تابعه در خصوص مسائل بهداشت محیطی آموزش دیدند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این آموزش‌ها با هدف ارتقای آگاهی و دانش متولیان اماکن مذهبی و همیاران سلامت هیئت‌ها در زمینه بهداشت مواد غذایی، آب شرب و ضدعفونی سطوح انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha